شناسهٔ خبر: 67019093 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

یوسف صمدزاده:

تولیدات نمایشی در سینما صرفاً به فکر گیشه هستند

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: آن چیزی که امروز در بسیاری از تولیدات نمایشی شاهدش هستیم همخوانی چندانی با آموزه‌های بومی و دینی ندارد و در فضای موجود فیلم‌ها و سریال‌های به اصطلاح کمدی با تکیه بر برخی بی‌اخلاقی‌ها در پی فروش بیشتر در گیشه هستند.

صاحب‌خبر -

یوسف صمدزاده تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: متاسفانه آن چیزی که امروز در بسیاری از تولیدات نمایشی شاهدیم همخوانی چندانی با آموزه‌های بومی و دینی ندارد؛ در فضای موجود فیلم‌ها و سریال‌های به اصطلاح کمدی با تکیه بر برخی بی‌اخلاقی‌ها در پی فروش بیشتر در گیشه هستند؛ اتفاقی‌که متاسفانه بر کارکرد فرهنگی سینما تاثیر منفی گذاشته است.

وی افزود: آنچه در آثار نمایشی امروز سینمای ایران شاهدش هستیم چندان ربطی به فرهنگ ایرانی ندارد و بیشتر سبک زندگی را مورد نظر قرار داده است. این مشکلات می‌تواند در دراز مدت آسیب بسیار جدی برای جامعه در پی داشته باشد. تاکید من این است برای نسل جوان در سینما و تلویزیون آثاری مناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید شود.

این سینماگر با بیان اینکه در حوزه پلتفرم‌ها نیز شاهد رواج بی‌اخلاقی هستیم، گفت: امروزه متاسفانه رفتار پرخاشگرانه در سریال‌های نمایش خانگی بسیار رایج شده است. این رویکرد غلط یک دلیل مشخص دارد آنهم اینکه تصور ما از فرهنگ عامه دقیق نیست و بیشتر بر کلیشه‌ها استوار است. برای رهایی از این معضل باید در عرصه فیلمنامه‌نویسی دقت و توجه لازم صورت گیرد.

صمدزاده با بیان اینکه توجه به اخلاقیات می‌تواند فرهنگساز باشد، گفت: وظیفه رسانه صرفاً نمایش برخی از آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه باید فرهنگ سازی نیز داشته باشد، برای رسیدن به این خواسته راهکار مهم و تاثیرگذار توجه اخلاقیات حاکم بر جامعه است؛ فرهنگی که در آن ارزش‌های اخلاقی جایگاه ویژه داشته باشد زیرا هر جامعه‌ای برای رشد نیازمند به اخلاق است.

وی در انتها با بیان اینکه سینما نباید تنها به یک ژانر خاص خلاصه شود، بیان کرد: اگر قرار است در تولیدات نمایشی ژانر طنز مورد توجه قرار گیرد باید بهترین عملکرد را در این رابطه شاهد باشیم چون در گذشته آثار خوبی نظیر «اجاره نشین‌ها» داشتیم که در کنار موقعیت کمدی ارزش‌های اخلاقی را هم مدنظر داشت اما عمده کارهایی که امروز تولید می‌شوند از این امر بی‌بهره هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما