شناسهٔ خبر: 67018476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس سازمان سيا و مشاور بايدن به خاورميانه سفر مي‌کنند!

صاحب‌خبر -
رئيس سازمان سيا و مشاور بايدن به خاورميانه سفر مي‌کنند!
خبرگزاری آریا - "بیل برنز"، رئیس سازمان سیا "CIA"و "برت مک گورک"، مشاور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه، برای پیشبرد تلاش‌ها جهت دستیابی به توافق آتش بس در غزه راهی منطقه می‌شوند.

یک مقام آمریکایی امروز سه شنبه به رویترز گفت: "مک گورک این هفته به منطقه سفر خواهد کرد تا به نهایی کردن توافق مبادله زندانیان و آتش بس در غزه کمک کند".
وب سایت آمریکایی "اکسیوس" نیز اعلام کرد که "بیل برنز"، رئیس سیا، "مک گورک" را در سفر خود به خاورمیانه همراهی خواهد کرد".
در همین زمینه، مجید أنصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز سه‌شنبه تصریح کرد "با توجه به اصول پیشنهادی بایدن برای آتش‌بس دائمی در غزه و پایان دادن به بحران آن ما متوجه اختلاف مواضع در میان وزیران "اسرائیل" هستیم.".
از سویی در اوایل صبقح امروز سه‌شنبه، شرکت پخش رسانه ای "اسرائیل" رسما گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و اعضای دفترش در تلاش برای متقاعد کردن وزرا و نمایندگان حزب لیکود خود در راستای حمایت از پیشنهاد اعلام شده توسط بایدن، هستند.
واما از سوی دیگر یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز در بیانیه‌ی رادیویی صبح امروز خود گفت که "از توافق مبادله زندانیان غزه با اسرای فلسطینی در تل‌آویو حمایت می‌کند، حتی اگر این امر منجر به توقف جنگ در غزه شود".
پیشتر، وزیرامنیت ملی رژیم صهیونیستی، "ایتمار بن گویر"، و وزیر دارایی این رژیم "بتسلئیل اسموتریچ" ، پیش از این تهدید کرده بودند که اگر توافقی مطابق با شرایط اعلام شده توسط بایدن منعقد شود، دولت را سرنگون خواهند کرد، و مدعی شدند که "اسرائیل" یک پیشنهاد سه مرحله‌ای ارائه کرده است که شامل آتش بس در غزه، آزادی زندانیان و بازسازی این باریکه یعنی غزه است.

نظر شما