شناسهٔ خبر: 67018048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

در رسانه‌های خارجی چه می گذرد؟

سخنگوی ارتش کشته شدن ۴ اسیر اسرائیلی در غزه را تائید کرده است. «دانیل هاگاری» گفت این ۴ اسیر اسرائیلی حدود یک ماه پیش با همدیگر در مکانی واحد در خان یونس کشته شدند.

صاحب‌خبر -

روزنامه جورزالیم پست چاپ تل آویو در گزارش خود با اشاره به کشته شدن اسرای اسرائیلی نوشته است:

سخنگوی ارتش کشته شدن ۴ اسیر اسرائیلی در غزه را تائید کرده است. «دانیل هاگاری» گفت این ۴ اسیر اسرائیلی حدود یک ماه پیش با همدیگر در مکانی واحد در خان یونس کشته شدند. قبل از این گردان‌های قسام اعلام کرده بود ۴ اسیر اسرائیلی در نتیجه بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند. اعتراف به کشته شدن این اسرا در غزه، سوالات بیبشتری را در مورد شرایط مرگ سایر اسرا ایجاد خواهد کرد و ارتش هنوز پاسخی به ابهامات و سوالات نداده، اگرچه ارتش تائید کرده که در حال بررسی وضعیت اسراست. انجمن خانواده اسرا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نتانیاهو باید همین امروز یک هیئت مذاکره کننده بفرستد و همه ۱۲۴ گروگان را چه زنده و چه کشته شده به خانه هایشان بازگرداند. زمان پایان دادن به این چرخه غفلت فرا رسیده است. قتل اسرا در اسارت نشانه رسوایی غم انگیزی در تاخیر انجام توافق با حماس است. ما دوباره درخواست خود از کابینه اسرائیل را تکرار می کنیم: توافق را فوراً تصویب کنید!

در رسانه‌های خارجی چه می گذرد؟

همچنین «هفته تلخ اسرائیل»، عنوان گزارش هفته نامه گاردین انگلیس است که در آن آمده است:

هفته تلخ اسرائیل در صحنه بین‌المللی با درخواست دادگاه کیفری بین‌المللی برای دستگیری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن آغاز شد. سپس اسپانیا، نروژ و ایرلند اعلام کردند که کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می‌شناسند و دادگاه بین‌المللی دادگستری آخرین جلسه خود را برگزار کرد و به اسرائیل دستور داد عملیات نظامی خود در شهر رفح در جنوب غزه را به دلیل ترس از ایجاد شرایط نسل کشی متوقف کند. فشار بر نتانیاهو فقط در خارج نیست. تظاهرات آخر هفته گذشته در سراسر اسرائیل در حمایت از توافق فوری برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی و برگزاری انتخابات زودهنگام برگزار شد. در حال حاضر اسرائیل به طور فزاینده‌ای دوقطبی شده است و بسیاری از آن ها این سوال را مطرح می‌کند که واقعاً در جنگ علیه حماس چقدر امکان پیروزی وجود دارد؟

نظر شما