شناسهٔ خبر: 67016725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر کشور طالبان در ابوظبی با رئیس امارات دیدار کرد+ تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس امارات و وزیر کشور طالبان تقویت روابط و همکاری دو جانبه و راه های توسعه آن در راستای تامین منافع مشترک و کمک به ثبات منطقه را بررسی کردند.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی امارات (وام) شامگاه امروز (سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که شیخ «محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس این کشور عرب حاشیه خلیج فارس، در کاخ «الشاطئ» شهر ابوظبی، پایتخت کشورش، پذیرای یک هیئت افغانستانی به ریاست «سراج الدین حقانی»، وزیر امور داخله (کشور) طالبان بوده است.

بنا بر این گزارش، بن زاید و حقانی در دیدار خود تقویت روابط دوستانه و همکاری میان امارات و افغانستان و راه های توسعه آن در راستای دستیابی به منافع مشترک کمک به ثبات منطقه به ویژه در زمینه های اقتصاد، توسعه و حمایت از بازسازی و توسعه در افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خبرگزاری رسمی امارات در ادامه گزارش خود همچنین از حقانی که از وی به عنوان «وزیر کشور افغانستان» نام برده، نقل کرده که از دیدار با بن زاید ابراز خوشحالی کرده و روابط متمایز میان دو کشور را نیز مورد ستایش قرار داده است.

در همین حال، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در رابطه با نخستین سفر خارجی حقانی با وجود این که همچنان در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) قرار دارد، اعلام کرد که «عبدالحق وثیق»، رئیس سازمان استخبارات (اطلاعات) این گروه نیز وی را در سفر به ابوظبی و دیدار با رئیس امارات همراهی کرده است.

شایان ذکر است که دولت امارات از زمان تسلط دوباره طالبان بر کابل، روابط گرم و نزدیکی با این گروه برقرار کرده که به پذیرش دیپلمات آن و واگذاری مسئولیت سفارتخانه افغانستان در ابوظبی به وی و همچنین امضای قراردادهای بزرگ اقتصادی منجر شده با این حال تاکنون حاکمیت طالبان بر این کشور را به رسمیت نشناخته است.

خبر اصلی را در وام ببینید

نظر شما