شناسهٔ خبر: 67015834 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

عکس استلاتو S۹، لوکس‌ترین خودروی بازار چین

به‌تازگی پیش‌فروش استلاتو S۹ طی مراسمی در پکن آغاز شد. فروش رسمی و تحویل این سدان بزرگ که مشترکاً توسط هواوی و بایک تولید می‌شود، از ماه آگوست آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 

 استلاتو S۹ برای رقابت با خودروهای درجه‌یک آلمانی مانند آئودی A۸ و مرسدس بنز کلاس S طراحی شده است، با این تفاوت که کاملاً الکتریکی است. طبق کنفرانس مطبوعاتی برگزارشده، این خودرو بر روی پلت فرم تورینگ ساخته‌شده و از سیستم شاسی تورینگ استفاده می‌کند. علاوه بر این، S۹ اولین خودرویی خواهد بود که از سیستم رانندگی هوشمند Qiankun ADS ۳.۰ هواوی و سیستم هارمونی OS آن استفاده می‌کند.

رقیب چینی مرسدس بنز و آئودی با انبوهی از فناوری به بازار آمد /عکس

استلاتو S۹ از طراحی Inside-Out استفاده می‌کند که داخل و خارج را با یکدیگر ادغام و به حداکثر رساندن فضای کابین کمک می‌کند. تصاویر منتشرشده یک فضای VIP بزرگ را در ردیف عقب نشان می‌دهند. دکمه‌های مربوط به صندلی در پنل‌های درب‌ها دیده می‌شوند. به‌احتمال‌زیاد یخچال داخلی و نمایشگرهای اطلاعات-سرگرمی برای سرنشینان عقب وجود داشته باشد. ابعاد این خودرو ۵۱۶۰، ۱۹۸۷ و ۱۴۸۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۳۰۵۰ میلی‌متر است.

رقیب چینی مرسدس بنز و آئودی با انبوهی از فناوری به بازار آمد /عکس

طبق ادعای مدیران این خودروساز، استلاتو کمترین مقاومت در برابر باد را در بین سدان های لوکس دارد و این رقم در مراسم معرفی در ماه آگوست اعلام خواهد شد. استلاتو S۹ به‌جای آینه، از دوربین‌های جانبی استفاده می‌کند.

رقیب چینی مرسدس بنز و آئودی با انبوهی از فناوری به بازار آمد /عکس

این خودرو در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره عرضه می‌شود. همه مدل‌ها از یک موتور الکتریکی ۳۰۴ اسب بخاری TZ۲۱۰XYA۰۳ تولیدشده توسط شرکت Huawei Digital Power Technology در محور عقب استفاده می‌کنند. نسخه‌های دو موتوره، یک موتور ۲۱۱ اسب بخاری را به محور جلو اضافه می‌کنند. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری وجود ندارد، اما حداکثر برد آن بیش از ۸۰۰ کیلومتر است.

رقیب چینی مرسدس بنز و آئودی با انبوهی از فناوری به بازار آمد /عکس

یکی از نقاط قوت مهم این خودرو، سیستم Qiankun ADS ۳.۰ هوآوی خواهد بود؛ این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد تا به‌طور واقعی موانع و سناریوها را مانند یک انسان درک کند.

این خودرو اکنون برای پیش‌فروش با قیمت‌های بین ۵۷۲۵۰ تا ۷۵۹۵۰ دلار، معادل ۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تا ۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در دسترس است.

 

نظر شما