شناسهٔ خبر: 67013963 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

فرصت‌سوزی به سبک بارسلونا/ امباپه می‌توانست آبی‌اناری‌پوش باشد اگر...

بارسلونا فرصت طلایی جذب امباپه را از دست داد و این مهاجم از حالا به بعد به عنوان ستاره رئال‌مادرید هنرنمایی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

ایجنت جوزپ ماریا مینگلا به مدت چندین دهه در بزرگترین قراردادهای بارسلونا، از جمله آوردن لیونل مسی به باشگاه، نقش داشته است. او می‌توانست کیلیان امباپه را نیز به این باشگاه بیاورد اما بلوگرانا تصمیم گرفت به مسیر دیگری برود.

تلاشی که سالها به طول کشیده بود سرانجام نتیجه داد و رئال‌مادرید دوشنبه شب خبر امضای قرارداد با کیلیان امباپه را رسما اعلام کرد. لوس‌بلانکوس چهار بار برای جذب او تلاش کرده بود: زمانی که نوجوانی در موناکو بود، در سن ۱۸ سالگی وقتی به پاری‌سن‌ژرمن ‌رفت، در سال ۲۰۲۲ و دوباره در سال ۲۰۲۴. اما شاید کمتر کسی بداند که بارسلونا می‌توانست این فوق‌ستاره را در اختیار داشته باشد ولی فرصت عالی جذب او را از دست داد.

ایجنت جوزپ ماریا مینگلا که نفوذ زیادی در این باشگاه داشت به رادیو مارکا گفته که بارسلونا فرصت خرید او را به نفع عثمان دمبله رد کرد. «پسرم در فرانسه بود و به من گفت که موناکو در حال آزاد کردن اوست. من شخصا با والدینش صحبت کردم، نیمار رفته بود، او ۱۸ ساله بود و به من گفت که رفتن به بارسا باعث افتخارش است. من به بارسلونا گفتم و آنها پاسخ دادند که عثمان دمبله برایشان مناسب‌تر است. آنها فکر می‌کردند که فوتبالیست وقت بوروسیا دورتموند بیشتر با شیوه بازی بارسا مناسب است. این یک داستان کوتاه و غم‌انگیز است.»

مینگلا این داستان را قبلا در سال ۲۰۲۲ نیز تعریف کرده بود و خاویر بورداس، مدیر سابق نیز اعلام کرده بود که خیلی تلاش کرد تا بارسلونا را متقاعد کند که امباپه را به جای دمبله به خدمت بگیرند.

نتایج نهایی اصلا برای بارسلونا خوشایند نبود و این اتفاقی بسیار رایج در دوران ریاست جوزپ ماریا بارتومئو و سیاست‌های نقل و انتقالاتش بود. با آمدن امباپه به رئال، بارسلونا با پوست و استخوان درک خواهد کرد که چه فرصت نابی را در این سالها از دست داده‌ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما