شناسهٔ خبر: 67013670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قیام ۱۵ خرداد ریشه در فرهنگ و تمدن درخشان ورامین دارد+فیلم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه دیار ۱۵ خرداد دارای پیشینه و قدمت تاریخی است و تمدن بسیار درخشانی دارد، گفت: ظرفیت بالای فرهنگی این خطه موجب رقم خوردن قیام تاریخی ۱۵ خرداد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به قیام تاریخی 15 خرداد، اظهار داشت: شهرستان ورامین دارای پیشینه و قدمت تاریخی است و تمدن بسیار درخشانی دارد. 

وی افزود: مسجد جامع تاریخی 800 ساله و آثار تاریخی موجود در منطقه نشان می‌دهد که این منطقه دارای یک ظرفیت فرهنگی بالایی بوده است.

 

.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، در ادامه گفت: دانشمندانی از این منطقه برخواستند که یکی از شخصیت‌های سرآمد این دیار علامه قطب الدین رازی ورامینی است و شخصیت‌های دیگری که در طول تاریخ بودند، بیانگر این است که این منطقه با علما، با فقه، با فقاهت و با مرجعیت پیوند داشته است.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: وجود بیش از 40 امامزاده واجب التعظیم که از فرزندان حضرات معصومین علیهم السلام هستند و امروز مزارشان به عنوان ملجأ و زیارتگاه مردم است، بیانگر آن است که این مردم به اهل بیت عشق و ارادت خاصی داشتند. 

وی افزود: اگر یک رخدادی مثل حادثه 15 خرداد را می‌خواهیم تحلیل کنیم باید بدانیم که یک ظرفیت و یک قدمت و یک زمینه فرهنگی و تمدنی در این شهرستان وجود داشته است.

امام جمعه موقت ورامین، ادامه داد: ارتباط مردم با مرجعیت، زمینه‌ساز حرکتی شد که بعد از رحلت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی مردم به امام رو آوردند و در 15 خرداد سال 42 این قیام تاریخی را رقم زدند.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: این سبقه تاریخی و فرهنگی و ارتباط و پیوندشان با مظاهر دینی، علما و حوزه‌های علمیه پیشینه درخشانی است که توانست سرمایه بزرگ مذهبی و انقلابی را برای منطقه رقم بزند و امروز ما شاهد چنین سرمایه‌های عظیم باشیم که به عنوان یک میراث ارزشمند به نسل‌های آینده منتقل بکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما