شناسهٔ خبر: 67012625 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛ کابوس چین ۱۹۹۰، برای تیم ملی ایران تکرار نمی‌شود

تیم ملی فوتبال کشورمان بلافاصله بعد از مسابقات لیگ برتر ایران، به مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از طرفداری،  تیم ملی ایران در این بخش از مسابقات با تیم‌های هنگ کنگ و ازبکستان روبرو خواهد شد.  ما ابتدا روز پنجشنبه به مصاف تیم ملی هنگ کنگ در این کشور خواهیم رفت و پنج روز بعد در دیداری سخت با ازبکستان در تهران بازی خواهیم کرد.

نکته این که اگر در تهران به ازبکستان ببازیم هم به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی مسابقات خواهیم شد، اما مساله اینجاست که ما همواره در سطح بزرگسالان در دور اول مقدماتی جام جهانی، رتبه اول گروه را به دست آورده ایم؛ به جز یک بار، آن هم در سال ۱۹۹۰.

تیم ایران در سال ۱۹۷۴ بالاتر از سوریه، کره شمالی و کویت، سال ۱۹۷۸ بالاتر از عربستان و سوریه، سال ۱۹۹۴ بالاتر از سوریه، سال ۱۹۹۸ بالاتر از سوریه، سال ۲۰۰۲ بالاتر از تاجیکستان، سال ۲۰۰۶ بالاتر از قطر و اردن، سال ۲۰۱۰ بالاتر از امارات و کویت و سوریه، سال ۲۰۱۴ بالاتر از بحرین، سال ۲۰۱۸ بالاتر از عمان و سال ۲۰۲۲ بالاتر از بحرین و عراق به دور دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی صعود کرد.

اگر در گروه خودمان دوم شویم، برای دومین بار در این مسابقات دوم شده ایم.  اما حتی اگر مثل ۳۵ سال قبل یعنی سال ۱۳۶۸ در دور اول مقدماتی جام جهانی دوم شویم، برخلاف سال ۱۹۹۰ که پایین‌تر از چین قرار گرفته،  به دور دوم نرفتیم، این بار به دور دوم صعود خواهیم کرد.

نظر شما