شناسهٔ خبر: 67012153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

جزئیات جالب از بزرگ‌ترین انتقال سال/ درآمد امباپه در رئال‌مادرید چقدر است؟ او در پاریس چقدر درمی‌آورد؟

کیلیان امباپه هنگام پیوستن به رئال‌مادرید با کاهش چشمگیر دستمزدهایش موافقت کرد اما با این وجود بازهم پردرآمدترین بازیکن مادرید است.

صاحب‌خبر -

رئال‌مادرید سرانجام عصر دوشنبه قرارداد با کیلیان امباپه را تایید کرد و شاید سخت‌ترین حماسه نقل و انتقالات تاریخ فوتبال را به پایان رساند.

این مهاجم ۲۵ ساله در پاری‌سن‌ژرمن سالانه ۷۲ میلیون یورو درآمد ناخالص داشت و با امضای قرارداد در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۵۰ میلیون یورو پاداش دریافت کرد و همچنین در این فصل باید ۸۰ میلیون یورو پاداش وفاداری به او پرداخت می‌شد. در مجموع، به گزارش روزنامه آاس، اگر امباپه یک سال دیگر تمدید می‌کرد و بدون اینکه از پولهایی که باید به او پرداخت می‌شد صرف‌نظر کند، حدود ۱۵۰ میلیون یورو برای آخرین سال قراردادش دریافت می‌کرد.

درآمد او در رئال‌مادرید به هیچ وجه نزدیک به این رقم نخواهد بود اما با این وجود تبدیل به پردرآمدترین بازیکن رئال‌مادرید خواهد شد. دستمزد سالانه او حدود ۳۰ میلیون یورو ناخالص خواهد بود که حدود ۳ میلیون یورو بیشتر از داوید آلابا است. همانطور که موندو دپورتیوو نیز اشاره کرده، بحث‌هایی در مورد اندازه قرارداد او وجود دارد، به طوری که برخی این رقم را ۱۰۰ میلیون یورو می‌دانند و برخی دیگر می‌گویند که این رقم می‌تواند تا ۱۵۰ میلیون یورو باشد.

در هر صورت، این بدان معناست که امباپه سالانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون یورو دستمزد از لوس‌بلانکوس دریافت خواهد کرد، اما از حقوق تصویر خود نیز درآمد بیشتری خواهد داشت. به طور معمول رئال مادرید ۵۰ درصد از حقوق تصویر بازیکنان خود را در اختیار می‌گیرد، اما امباپه ۸۰ درصد از این حقوق را به جیب خواهد زد و این موضوع میلیون‌ها یورو به رقم دستمزدهایش اضافه می‌کند.

این فوق‌ستاره فرانسوی حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو کمتر از پاری‌سن‌ژرمن (در صورت تمدید قراردادش) درآمد خواهد داشت و این موضوع خیال هواداران رئال مادرید را نسبت به فداکاری و وفاداری او راحت می‌کند و دلخوری‌های ناشی از تمدید قراردادش در سال ۲۰۲۲ و دور زدن رئال‌مادرید را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما