شناسهٔ خبر: 67011829 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

باقری: ایران و سوریه ۲ ستون اصلی ثبات در منطقه هستند

فیصل المقداد در ابتدای نشست خبری با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، یاد شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان را گرامی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،سرپرست وزارت خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه سوریه در دمشق گفت ایران و سوریه ۲ ستون اصلی ثبات در منطقه هستند.

خبر مرتبط
در دیدار علی باقری با وزیر خارجه سوریه چه گذشت؟

اقتصادنیوز: علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در جریان سفر به سوریه، با فیصل مقداد وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیپلمات ارشد سوریه همچنین بر اهمیت استمرار روابط راهبردی تهران-دمشق تاکید کرد. 

علی باقری نیز در ابتدای نشست خبری خود گفت: من  امروز به سوریه آمدم تا از دولت و ملت سوریه به خاطر ابراز همدردی با دولت و ملت در پی شهادت رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم.

وی گفت : این سفر من این پیام را دارد که ایران همچون گذشته و راسخ‌تر از گذشته در کنار مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها ایستاده است.

باقری افزود: ایران و سوریه ۲ همراه، ۲ همکار و ۲ دوست صمیمی در مسیر توسعه همکاری دوجانبه و ۲ ستون اصلی ثبات در منطقه هستند.

باقری گفت: امروز به سوریه  آمدم تا با برادران سوری خود در مورد آخرین تحولات غزه و رفح رایزنی کنیم و بتوانیم به یک راهکار مشترک برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها دست پیدا کنیم و اقدام جمعی در این ارتباط انجام دهیم.

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و سوریه معتقدند که عامل بی‌ثباتی در منطقه اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

باقری ادامه داد:  ایران در کنار سوریه برای مقابله با تروریسم و بی‌ثباتی است، ایران در کنار سوریه برای توسعه و پیشرفت این کشور است .

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود : ایران و سوریه بر این باورند که پایداری امنیت و ثبات در منطقه در گرو عدم دخالت بیگانگان در امور منطقه است.

باقری  در پاسخ به سوالی گفت : ایران همواره از سوریه در موضوع دفاع از تمامیت ارضی خود و مباره با تروریسم حمایت کرده است .

در حال تکمیل...

 

برچسب‌ها:

نظر شما