شناسهٔ خبر: 67011091 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اقتصاد جهانی؛

به دلیل کسب سود ... شاخص نیکی ژاپن کاهش یافت

صاحب‌خبر -
به دلیل کسب سود ... شاخص نیکی ژاپن کاهش یافت
خبرگزاری آریا-شاخص نیکی ژاپن روز سه شنبه کاهش یافت زیرا معامله گران پس از افزایش در چند روز گذشته به سود خود دست یافتند، در حالی که سهام خودروسازان بزرگ پس از کشف بی نظمی های وزارت حمل و نقل ژاپن در درخواست های صدور گواهینامه برخی از مدل ها کاهش یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛سهام تویوتا موتور 1.26 درصد و سهام هوندا موتور 2.63 درصد کاهش یافت.

شاخص نیکی پس از صعود به 39000 واحد دیروز دوشنبه با 0.22 درصد کاهش به 38837.46 واحد رسید. شاخص گسترده‌تر Topix با 0.39 درصد کاهش به 2787.02 واحد رسید.

پس از اینکه S&P 500 و نزدک در یک جلسه نوسان در شب گذشته افزایش یافتند، در حالی که داوجونز سقوط کرد، سهام ژاپن حمایت محدودی از وال استریت دریافت کرد.

شاخص نیکی در 22 مارس به بالاترین حد خود یعنی 41087.75 واحد رسید، اما در ماه بعد کاهش یافت. شاخص بنچمارک در ماه می و بار دیگر در روز دوشنبه به سطح 39000 واحد رسید، اما نتوانست این محدوده را حفظ کند.


اگرچه حرکت دلار در برابر ین در حال حاضر تا حد زیادی محدود به محدوده است، اما ین در پایین ترین سطح خود در 34 سال گذشته معامله می شود، که این انتظارات را تقویت کرده است که بانک مرکزی ژاپن نرخ های بهره را زودتر در سال جاری، شاید تا ماه ژوئیه، افزایش دهد.

شاخص نیکی در سال جاری تاکنون 16 درصد رشد داشته است و تحلیلگران انتظار دارند در پایان سال جاری به 40750 واحد برسد.

در خصوص سهام، کاهش شرکت‌های سنگین بر شاخص کل تاثیر گذاشت، زیرا سهام فست ریتلینگ که مالک برند پوشاک یونیکلو است، 1.4 درصد از دست داد و سهام گروه شفت بانک که در شرکت‌های نوظهور متخصص هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند، به میزان 1 درصد سقوط کرد. 

نظر شما