شناسهٔ خبر: 67010846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسوایی جدید؛ ارتش صهیونیست بازهم اسرای خود را کشت

ساعاتی بعد از اعلام کشته شدن ۴ اسیر صهیونیست در غزه، رسانه‌های عبری زبان به شکل تلویحی از کشته شدن آنها به دست نظامیان اسرائیلی پرده برداشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های مکتوب عبری زبان در شماره امروز سه شنبه خود با توجه به اظهارات سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به طور ضمنی از حتمی بودن هلاکت این چهار اسیر با آتش نظامیان اسرائیلی سخن گفتند.

به گفته تحلیل‌گران، این چهار اسیر که پیش از این ویدیویی از سه نفر از آنها توسط حماس منتشر و بیانگر زنده بون آنها داشت، نیز قربانی حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی به نوار غزه شدند.

روزنامه هاآرتص در تیتر اصلی شماره امروز خود به احتمال کشته شدن آنها با آتش ارتش اسرائیل اشاره کرد، یدیعوت آحارانوت هم در یک سوتیر این مسئله را در یکی از صفحات داخلی مورد اشاره قرار داد، یسرائیل هیوم داخل گزارش خود آن را یکی از احتمالات عنوان کرده و معاریو نیز در چارچوب یک گزارش تحلیلی با استناد به سخنان سخنگوی ارتش تاکید کرد، نحوه و علت مرگ آنها جزء پرسش‌های سختی است که بعدها مطرح خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه خبر هلاکت این چهار اسیر را در غزه داده و اعلام کرد، اطلاعات موثقی به دست ارتش رسیده است که نشان می‌دهند این چهار اسیر کشته شده‌اند و پس از اطمینان از صحت آن مسئله مذکور رسما به خانواده آنها هم اطلاع رسانی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در عین حال ادعا کرد، همچنان در حال برررسی اطلاعات مربوط به نحوه و شرایط مرگ آنهاست، اما ارزیابی‌های سرویس‌های ذیربط نشان می‌دهند که آنها چند ماه پیش و در نتیجه حملات گسترده ارتش اسرائیل علیه خان‌یونس از پای در آمده‌اند.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد، ارزیابی ما حکایت از ان دارد که این چهار نفر همراه با هم و در منطقه خان‌یونس کشته شده‌اند و این حادثه چند ماه پیش در جریان عملیات ارتش اسرائیل در خان‌یونس به وقوع پیوسته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان به نقل از محافل رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، تل‌آویو بر این باور است که بیش از یک سوم از اسرای باقی مانده در نوار غزه دیگر در قید حیات نیستند.

براساس این آمار از میان 250 اسیری که حماس روز 7 اکتبر آنها را در داخل نوار غزه به اسارت گرفته بود، ده‌ها نفر در جریان مبادله اسرا بین دو طرف آزاد شدند و در حال حاضر 120 اسیر در اختیار حماس باقی مانده است که دست کم 43 نفر از آنها به طور حتم جان سپرده‌اند، اما اجساد آنها هنوز به از آنجا خارج نشده است.

به گفته این محافل، اطلاعات آنها از بین منابع مختلف از جمله اطلاعات جاسوسی، دوربین‌های مدار بسته، ویدیوهای گرفته شده توسط افراد متفرقه و رهگذران و نیز تحلیل شواهد و قراین به دست آمده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما