شناسهٔ خبر: 67010295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

شهر ناگازاکی ژاپن دعوت از اسرائیل برای مراسم صلح را لغو کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- مقامات شهر ناگازاکی در ژاپن دعوت از اسرائیل برای شرکت در مارسم سالیانه گرامیداشت قربانیان بمباران اتمی آمریکا را لغو کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: مقامات شهر ناگازاکی گفتند که سفیر اسرائیل در ژاپن هنوز به مراسم صلح سالانه این شهر دعوت نشده است. در عوض مقامات شهر نامه ای به سفارت ارسال کرده و در آن خواستار آتش بس در غزه شده‌اند.

این شهر در جنوب ژاپن این هفته میزبان ده ها کشور و گروه است تا رویداد نهم اوت و سالگرد حمله هسته ای ایالات متحده در سال 1945 که منجر به کشته شدن 74000 نفر شد را گرامی بدارد.

اما ظاهراً مسئولان شهر تصمیم به عدم دعوت سفیر اسرائیل گرفته‌اند به طوریکه شیرو سوزوکی شهردار ناگازاکی گفت: در مورد اسرائیل، وضعیت روز به روز در حال تغییر است… بنابراین ما ارسال دعوت نامه را به حالت تعلیق در آورده ایم.

سوزوکی گفت که نگرانی ها مبنی بر اینکه تظاهرات -علیه اسرائیل- می تواند مراسم یادبود قربانیان بمب اتمی را مختل کند تا حدودی دلیل این تصمیم بوده است. با توجه به وضعیت بحرانی بشردوستانه در غزه و افکار عمومی در جامعه بین‌المللی، نگرانی‌هایی در مورد خطر حوادث غیرمنتظره در طول مراسم وجود دارد و ما باید ایمن و روان بودن مراسم را تضمین کنیم.

نظر شما