شناسهٔ خبر: 67009783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آکسیوس: هیئت حماس امروز وارد مصر می‌شود تا در مورد پیشنهاد آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- وبسایت آمریکایی اکسیوس روز سه‌شنبه گزارش داد که هیأتی از حماس امروز وارد مصر می‌شود تا درخصوص پیشنهاد آتش‌بس در غزه که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرده، با میانجی‌های مصری و قطری گفتگو کند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «این وب سایت به نقل از مقامات اسرائیلی گفته است که آنها معتقدند که حماس این پیشنهاد را به طور کامل رد نخواهد کرد، بلکه درخواست اصلاحات در آن خواهد کرد».

از سوی دیگر، کانال اسرائیلی «کان» گزارش داد که شورای جنگ تصمیم گرفت تا زمانی که سیگنال‌های مثبتی از میانجیگران دریافت نشود، هیأتی به قاهره اعزام نکند.

در همین حال، ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را مبنی بر حمایت از پیشنهاد بایدن برای آتش‌بس در غزه و آزادی زندانیان در شورای امنیت منتشر کرده است.

«لیندا توماس گرینفیلد»، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت: «بسیاری از رهبران و دولت‌ها، از جمله در منطقه، از این طرح حمایت کرده‌اند».

اوایل دوشنبه، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن طی گفت‌وگوی تلفنی به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر اطلاع داد که حماس تنها مانع توافق آتش‌بس با اسرائیل در غزه است و از او خواسته است تا جنبش را تحت فشار قرار دهد.

در همین رابطه حماس هفته گذشته گفت که به طرح‌های کلی ارائه شده توسط بایدن «مثبت» نگاه می‌کند، اما از آن زمان تاکنون به طور رسمی در مورد مذاکرات متوقف شده اظهار نظر نکرده است، همچنین میانجیگران قطر، مصر و ایالات متحده هیچ مذاکره جدیدی را اعلام نکرده‌اند. .

روز جمعه 31 می، بایدن اعلام کرد که اسرائیل پیشنهادی سه مرحله ای ارائه کرده است که شامل آتش بس در غزه، آزادی بازداشت شدگان و بازسازی نوار می شود.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما