شناسهٔ خبر: 67009318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

ذوالنوری:

نامزدهای انتخابات باید پرونده فسادستیزی درخشانی داشته باشند

«کسانی می‌توانند مسیر انقلاب و امام و شهید رییسی را ادامه دهند که خصلت‌های مدنظر حضرت امام و رهبر انقلاب را داشته باشند؛ این خصلت‌ها با وعده دادن محقق نمی‌شود.»

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایرنا، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی فساد و تبعیض را مهمترین عامل ناراحتی مردم دانست و گفت: نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری باید درخصوص مبارزه با فساد پرونده و سابقه درخشانی داشته باشند.

 حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری دوشنبه شب در آیین گرامیداشت سالگرد قیام ۱۵ خرداد در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درخصوص انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و اظهارکرد: حفظ انقلاب، تعالی ارزش‌های انقلاب، ادامه راه امام، تحقق منویات رهبری، حل مشکلات مردم، ادامه راه رییس جمهور شهید و شهدای خدمت به انتخاب مردم در هشتم تیرماه بستگی دارد.

این نماینده مجلس با ذکر این نکته که انتخاب اصلح با توجه به ثبت‌نام گسترده‌ای از مسئولان و نخبگان یک موضوع بسیار مهم است، تصریح کرد: کسانی می‌توانند مسیر انقلاب و امام و شهید رییسی را ادامه دهند که خصلت‌های مدنظر حضرت امام و رهبر انقلاب را داشته باشند؛ این خصلت‌ها با وعده دادن محقق نمی‌شود.

وی تاکید کرد: رییس جمهور باید پایبند به مبانی انقلاب باشد؛ این پایبندی در اینکه افراد در گذشته در چه مسیری حرکت کرده‌اند و اطرافیان‌شان چه کسانی هستند، مشخص می‌شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این مطلب که امروز مردم از فساد و تبعیض ناراحت هستند، تصریح کرد: مردم از ابتدای انقلاب تاکنون از کمبود و نبود، ناله و شکوه نداشتند، بلکه از فساد و تبعیض ناراحتند.

وی یادآور شد: وقتی یک نفر مزه قدرت را چشید، به قول‌هایی که می‌دهد پایبند نیست؛ خیلی‌ها هستند می‌خواهند قدرت را به دست آورند از این رو وعده می‌دهند، ولی پس از به قدرت رسیدن وعده‌های خود را فراموش می‌کنند.

ذوالنوری با تاکید بر ضرورت مطالعه دقیق گذشته افراد خاطرنشان کرد: اکنون در شرایطی نیستیم که روزه شک‌دار بگیریم؛ باید گذشته افراد را ببینیم تا کسانی سکان اجرایی کشور را به دست بگیرند که در کارآمدی و فعالیت لازم، روحیه خدمتگزاری، تواضع و مردمی بودن بتوانند مسیر شهید آیت‌الله رئیسی را ادامه دهند.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری نباید تشریفات و زوائد زندگی داشته باشند و روی اعضای خانواده آنان نیز علامت سوال نباشد، گفت: اگر وارد میدان می‌شوند باید مردم احساس آرامش کنند.

وی همچنین پرهیز از روحیه پشت میزنشینی را از جمله ویژگی‌های مهم یک رییس جمهور مردمی عنوان کرد و افزود: ما روحیه مردمی و جهادی و تلاش شبانه‌روزی رییس جمهور شهید آیت‌الله رییسی را فراموش نکرده‌ایم.

ذوالنوری اضافه کرد: زمانی که برخی مسئولان از ترس کرونا، پشت شیشه نیز جرات حرف زدن با ارباب رجوع را نداشتند، این شهید رییسی بود که در بین مردم حاضر شد.

وی ادامه داد: رییس جمهور باید روحیه انقلابی و ارزشی داشته باشد، به گونه‌ای که رهبری نفس راحتی بکشند و با کسانی که سکان‌دار اداره کشورند، در چالش نباشند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که رییس جمهور نباید بر خلاف علم و مبانی و حجت شرعی رهبری عمل کند، بیان کرد: خواسته رییس جمهور و یا هر مقام دیگری حجت شرعی برای رهبری نیست؛ این رییس جمهور است که باید رهبری را حجت شرعی قرار دهد، چون اگر غیر از این باشد، دوقطبی‌سازی می‌شود.

وی ولایت‌مداری رییس جمهور را اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و افزود: اگر در بین رئیسان جمهور پس از انقلاب، مردم از دوران ریاست جمهوری شهید رجایی و رهبر معظم انقلاب خاطره‌های خوشی دارند، برای این است که این روسای جمهور مقلد و امام محور بودند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری تاکید کرد: مردم اگر از دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رییسی خاطرات خوشی دارند، برای حل مشکلات اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: مردم با حفظ ناراحتی‌ها و گله‌مندی‌های خود، قبول داشتند که آیت‌الله رییسی ولایت‌مدار است و در مسیر انقلاب چالشی را ایجاد نمی‌کند.

نماینده قم با اشاره به اینکه مردم شهید رییسی را از جنس خودشان می‌دانستند، گفت: رییس جمهور شهید با صداقت و اخلاص هرچه در بضاعت داشت را برای حل مشکلات به میدان آورد.

ذوالنوری بیان کرد: آیت‌الله رییسی حتی یک بار هم موفقیت‌ها را به خودش نسبت نداد و همیشه می‌گفت این موفقیت‌ها در سایه رهنمود‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب و بدنه خدمتگزار دولت حاصل شده‌است.

نماینده قم با بیان اینکه باید برای ادامه این راه شاخص‌ها را مورد توجه قرار دهیم تا مسیر حل مشکلات بهتر از گذشته طی شود، اظهارکرد: آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب نیز پاسداری و شکوفایی پیدا کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز در دنیا سربلند است، افزود: حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی این رویش‌های مردمی را ایجاد کرد.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان با یادآوری اینکه در سال ۱۳۴۲، مردم غیور، ولایتمدار، انقلابی و بصیر قم پس از شنیدن خبر دستگیری حضرت امام به خیابان‌ها ریختند، اظهار کرد: رژیم سلطنتی کشتار وسیعی را انجام داد.

وی افزود: خبر دستگیری امام و قیام مردم قم به شهر‌های دیگر رسید و این شهر‌ها نیز در حمایت از حرکت مردم قم و دفاع از امام و اعتراض به رژیم پهلوی قیام کردند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قیام مردم غیور ورامین به دنبال حرکت مردم قم در تاریخ انقلاب اسلامی نقطه عطف شد.

وی با بیان اینکه حضرت امام می‌دید که مقاومت و ایستادگی بر آرمان‌های الهی بی‌نتیجه نخواهد بود، افزود: انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و دشمنان با انواع توطئه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی همچنین تحریم‌ها و حرکت‌های گروه‌های ملحد و مزدور سعی کردند نظام نوپای اسلامی را از پا در بیاورند.

ذوالنوری با ذکر این نکته که مردم به رغم تحمیل مشکل‌ها و سختی‌هایی، چون جنگ هشت ساله، باز هم پشت سر امام ایستادند، گفت: مردم با به جان خریدن سختی‌ها و فرستادن جوانان‌شان به میدان‌های خون و آتش، آرمان‌های خود را حفظ کردند.

وی با یادآوری اینکه سلطه‌گران همه چیز را با نَفس‌های امام تنظیم کرده بودند، ادامه داد: همه بر این باور بودند که با ارتحال امام، مسائل انقلاب تمام خواهد شد از این رو، روز رحلت امام برای دشمنان روز بسیار حساسی بود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این دغدغه در زمان ارتحال امام وجود داشت که دشمنان در داخل اغتشاش‌ها و آشوب‌هایی ایجاد کنند، ولی حضور مردم هرگونه توطئه‌ای را خنثی کرد.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه‌های مختلف این مردم هستند که به عنوان پشتوانه‌های اصلی نظام و قوت قلب مسئولان همه معادله‌های دشمن را تغییر می‌دهند، افزود: آنچه که در تشییع پیکر‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس جمهور شهید و شهیدان خدمت رخ داد، بیانگر این واقعیت است.

ذوالنوری تصریح کرد: مردم موقعیت‌شناس هستند و خوب می‌دانند در چه مواقع و چه عرصه‌هایی باید حضور پیدا کنند.

وی بیعت مجدد مردم با آرمان‌های حضرت امام و رهبر معظم انقلاب در جریان مراسم سالگرد رحلت امام راحل را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: رهبر انقلاب در دوران بهت و ناامیدی مردم، پرچم انقلاب را به دوش کشیدند و تا به امروز به عنوان سکان‌داری امین و ماهر کِشتی انقلاب را از طوفان‌ها و تلاطم ساخته شده توسط دشمنان به ساحل امن هدایت کرده‌اند.

آیین بزرگداشت شصت‌ویکمین سال‌گرد شهیدان قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲، با حضور قشر‌های مختلف مردم و برخی فضلا و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی از سوی آستان مقدس کریمه اهل بیت در قم برگزار شد.

نظر شما