شناسهٔ خبر: 67008730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

الجزیره: تلاش اسرائیل برای مهار آتش سوزی های عظیم ناشی از حملات حزب الله/ بن گویر: «زمان آتش زدن لبنان فرا رسیده است»+ فیلم

صاحب‌خبر -

شفقنا- الجزیره گزارش داد: تیم های اطفای حریق اسرائیل از صبح امروز(سه شنبه) به تلاشهای خود برای مهار آتش سوزی های عظیم ناشی از حملات موشکی حزب الله لبنان به شمال سرزمین های اشغالی ادامه می دهند. از سوی دیگر یک وزیر اسرائیلی در پاسخ به این حملات خواستار آتش زدن لبنان شده است.

به گزارش شفقنا، الجزیره نوشت: ارتش اسرائیل ساعات آغازین بامداد امروز(سه شنبه) اعلام کرد که «نیروهایش توانسته اند کانون گسترش آتش سوزی را کنترل کنند.»

ارتش این رژیم در بیانیه ای اعلام کرد: «این آتش سوزی خطری برای ساکنان آن مناطق محسوب نمی شود.»

با این حال، در طول شب و پس از رسیدن شعله های آتش به برخی محله ها، آتش سوزی ها همچنان در مجاورت تعدادی از مناطق مسکونی به ویژه شهرک صهیونیست نشین کریمات شمونه در الجلیل اعلی ادامه داشت.

گسترش آتش سوزی ها بخش وسیعی نیروهای اطفای حریق  و نیروهای ارتش و پلیس اسرائیل را وادرا به دخالت کرد. همچنین بسیاری از ساکنان کریات شمونه و دیگر شهرک های الجلیل و جولان اشغالی تخلیه شد.

ارتش اسرائیل در بیانیه دیگری اعلام کرد: شش سرباز ذخیره براثر استنشاق دود ناشی از آتش سوزی هایی که در مناطق شمالی رخ داد، مصدوم شدند.

در همین راستا، خبرنگار الجزیره گزارش داد: تیم های اطفای حریق اسرائیل شب گذشته حمایت سایر نیروها را برای کنترل آتش سوزی های عظیم در کریات شمونه خواستار شدند.

آتش زدن لبنان

دولت نتانیاهو به دلیل ناکامی در مهار سریع آتش سوزی ها با انتقادهای داخلی همراه گشت.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت اسرائیل در این باره گفت: آتش سوزی ها در شمال دلیل ورشکستگی و تداوم آن چیزی است که وی از آن به سیاست مهار توصیف کرد که منظور وی سیاستی است که اسرائیل در پاسخ به حملات حزب الله دنبال می کند.

بن گویتر در ایکس نوشت: «زمان سوزاندن و آتش زدن لبنان فرا رسیده است.»

یائیر لپید رهبر مخالفان اسرائیل هم گفت: شمال می سوزد و نیروی بازدارندگی اسرائیل هم با آن می سوزد.

متن خبر در الجزیره

نظر شما