شناسهٔ خبر: 67008683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری ۸ همایش فرهنگی در سرزمین وحی

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تشریح برنام‌های فرهنگی حج تمتع ۱۴۰۳ گفت: این برنامه‌ها از ماه‌ها پیش از اعزام زائران به سرزمین وحی تدبیر و آغاز شده است و با حضور آنان در مدینه منوره و مکه مکرمه به طور ویژه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی؛ معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در تشریح برنامه‌های فرهنگی عملیات حج 1403 اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل محافل انس و معرفت، زیارت دوره، مدینه‌شناسی و مکه‌شناسی، برگزاری دعای کمیل و دعای ندبه و چندین همایش و نشست در موضوعات مختلف دینی و قرآنی بوده است.

وی افزود: البته این برنامه‌ها از ماه‌ها پیش از اعزام زائران به سرزمین وحی در داخل کشور آغاز شده است و با حضور آنان در مدینه منوره و مکه مکرمه برنامه‌ها به طور ویژه ادامه دارد. همچنین محل برگزاری بسیاری از این برنامه‌ها هتل‌ها و مراکز اسکان حجاج ایرانی است.

وی گفت: دوره‌های مکه‌شناسی، مدینه‌شناسی و زیارت دوره با هدف آشنایی زائران ایرانی با تاریخ، اماکن و مراکز دینی مسلمانان در این شهر‌های مقدس برگزار شده و زائران از نزدیک از این بنا‌ها بازدید می‌کنند.

حجت الاسلام رکن الدینی یادآور شد: در زیارت دوره، زائران در شهر مدینه از مکان‌هایی نظیر مسجد قبا، مسجد ذوقبلتین، مزار حضرت حمزه سید الشهدا (ع)، شهدای احد در منطقه کوه احد و دیگر اماکن تاریخی و مذهبی بازدید می‌کنند و چندین همایش با حضور نخبگان و‌اندیشمندان حاضر در حج برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی بعثه افزود: امسال هشت همایش در مکه مکرمه برگزار خواهد شد و تاکنون مقالاتی توسط دبیرخانه همایش‌ها دریافت شده است. علاوه بر این در مکه مکرمه همایشی برای نوجوانان حاضر در حج که حدود 120 نفر هستند و خانواده دو شهید به بالا برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره زیارت با معرفت زائران سرزمین وحی در طول این چندین سال شاهدیم که مراجعه آنان به بازار‌ها کم شده است و بیشتر اوقات فراغت خود را صرف زیارت، تلاوت قرآن و امور معرفتی می‌کنند امسال در مجموع حدود 87 هزار و 550 زائر ایرانی در مناسک حج تمتع حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما