شناسهٔ خبر: 67006998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر کشور سابق لبنان: نتانیاهو قادر به رویارویی با لبنان نیست

صاحب‌خبر -

شفقنا- مروان شربل، وزیر کشور سابق لبنان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل توانایی ورود به جنگ مستقیم علیه لبنان را ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از اسپوتنیک، مروان شربل خاطرنشان کرد: بنیامین نتانیاهو توانایی ورود به جنگ مستقیم علیه لبنان را ندارد، زیرا این درگیری‌ها به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جنگ میان لبنان و اسرائیل از لحاظ میزان تخریب و ویرانی که به دو طرف وارد خواهد شد، از سایر جنگ‌ها در منطقه متفاوت است.

مروان شربل عنوان داشت: امکانات نظامی چشمگیری در اختیار حزب الله قرار دارد و حزب الله تنها بخش اندکی از این امکانات خود را با وجود حملات شدید اسرائیل استفاده کرده است.

وی افزود: نکته قابل توجه در نبرد جاری در جنوب لبنان این است که حزب الله فقط پایگاه‌های نظامی را هدف قرار می‌دهد اما ارتش اسرائیل غیرنظامیان را هدف قرار می‌گیرد و بدین ترتیب تمامی منشورهای بین المللی را زیر پا می‌گذارد.

شربل افزود: اینکه اسرائیل در تعیین پایگاه‌های وابسته به حزب الله در جنوب لبنان شکست خورده است به این امر برمی‌گردد که نیروهای حزب الله اکثر دستگاه‌های جاسوسی اسرائیل را منهدم کردند.

متن خبر در اسپوتنیک

نظر شما