شناسهٔ خبر: 67005751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تنها صدراعظم زن اتریش درگذشت

اقتصادنیوز :صدراعظم پیشین اتریش بر اثر بیماری در ۷۴ سالگی امروز دوشنبه درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بریژیت برلین، صدراعظم سابق اتریش امروز دوشنبه در سن ۷۴ سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

براساس گزارش آر تی، دفتر صدراعظم فدرال اعلام کرد که صدراعظم سابق پس از تحمل بیماری درگذشت. کارل نهامر، صدراعظم اتریش با ابراز تاسف عمیق از از دست دادن اولین صدراعظم زن اتریش، در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت: ما برای اولین صدراعظم زن فدرال اتریش سوگواری می‌کنیم. بریژیت برلین امروز درگذشت. کشور ما بدهی بزرگی به او دارد.

الکساندر ون در بلن، رئیس جمهور اتریش نیز با ابراز تاسف عمیق از از دست دادن صدراعظم سابق، او را شخصیتی میهن پرست توصیف کرد که وفادارانه به کشور خدمت کرد.

خبر مرتبط
پیام تسلیت وزیرخارجه اتریش در پی سقوط بالگرد سید ابراهیم رئیسی و شهادت امیرعبداللهیان

اقتصادنیوز : الکساندر شالنبرگ در پیامی شهادت رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان و تیم همراهش در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

بریژیت برلین قبلاً سمت ریاست دادگاه قانون اساسی را بر عهده داشت و تنها زنی است که در ۳ ژوئن ۲۰۱۹ به عنوان صدراعظم در اتریش سوگند یاد کرد و دوره ریاست او در ۷ ژانویه ۲۰۲۰ به پایان رسید.

خبر مرتبط
حمله تروریستی ناموفق در اتریش+ جزئیات

اقتصادنیوز: وزارت کشور اتریش از جلوگیری از وقوع یک حمله تروریستی در یکی از شهرهای اتریش که قرار بود توسط یک نوجوان ۱۴ ساله حامی داعش با چاقو انجام شود، خبر داد.

نظر شما