شناسهٔ خبر: 67005438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در گفت‌وگو با فعال سیاسی بحرین مطرح شد؛

امام راحل الگویی برای ملت‌های آزاده در مقابله با رژیم های ظالم است

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید عباس شبر فعال سیاسی بحرین گفت: برای انقلابیون بحرینی، امام راحل نمونه و الگویی از چگونگی توانمندسازی مردم برای دستیابی به حقوق خود و مقابله با رژیم های ظالم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، هر ساله در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) آزادگان جهان در سراسر دنیا یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب را گرامی می‌دارند و بر ادامه راه آن رهبر بزرگ و الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران تاکید می‌کنند.

امروز بیش از هر زمان دیگری در جهان شاهد بیداری هستیم که امام راحل بنیانگذار آن بود. امروز شعار دفاع از حقوق انسان و دفاع از قضیه فلسطین و احقاق حقوق ملت‌ها و استعمار و استکبار ستیزی که میراث اندیشه و تفکر بنیانگذار انقلاب اسلامی بود در سراسر جهان به وضوح دیده می شود و آثار پر خیر و برکت انقلاب امام (ره) روز به روز روشن‌تر می‌شود.

ملت بحرین از جمله ملت‌هایی است که با الهام از تفکرات و تجربه امام خمینی(ره) در مبارزه با یک رژیم ظالم، 13 سال است که انقلاب مردمی به راه انداخته و در این راه، شهدا و اسرای بسیاری را تقدیم کرده است.

امام راحل الگویی برای ملت‌های آزاده در  مقابله با رژیم های ظالم است

در همین راستا خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با حجت الاسلام و المسلمین سید عباس شبر فعال سیاسی بحرین، در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به گفت‌وگو پرداخته است.

متن گفت‌وگو به شرح ذیل است:

حوزه: انقلابیون بحرینی در طول چند سالی که از شورع انقلابشان می‌گذرد از شخصیت و راه امام خمینی (ره) چگونه بهره برداری می‌کنند و نظر آنها نسبت به رهبر کبیر انقلاب چیست؟

امام خمینی (رضی الله عنه) مظهر مقاومت و توانایی دستیابی به تحول بنیادین از طریق اراده مردمی است. برای انقلابیون بحرینی، امام راحل نمونه و الگویی از چگونگی توانمندسازی مردم برای دستیابی به حقوق خود و مقابله با رژیم‌های ظالم است. ما در تلاش خود برای دستیابی به عدالت و برابری در بحرین از امام راحل الهام می‌گیریم.

حوزه: در سی و پنجمین سالگرد امام راحل هستیم، سالگرد رحلت امام خمینی (رضی الله عنه) چگونه به تقویت روحیه مقاومت در میان انقلابیون بحرینی کمک می‌کند؟

سالروز رحلت حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) ضرورت پایداری در اصول و ارزش‌ها در برابر ظلم و ستم را به ما یادآوری می‌کند. این سالگرد به عزم و تاکید مجدد برای دستیابی به اصلاحات سیاسی و عدالت اجتماعی در بحرین کمک می‌کند و این فرصتی است برای تأمل در مورد فداکاری‌های لازم برای دستیابی به تغییر واقعی در بحرین.

حوزه: انقلابیون بحرین در خصوص انقلاب اسلامی ایران چه نظر و دیدگاهی دارند؟

انقلابیون بحرینی، انقلاب اسلامی ایران را یک رویداد تاریخی می‌دانند که نشان‌دهنده قدرت مردم ایران در تغییر سرنوشتشان است. این انقلاب نشان داده است که تغییر حتی در شرایط سخت امکان پذیر است و باور ما را به توانایی و توانمندی ما تقویت می‌کند یعنی ما می‌توانیم از طریق جنبش مردمی و ادامه فشار برای اصلاحات به تغییر اساسی در بحرین دست یابیم.

حوزه: مخالفان رژیم بحرین در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) چه پیامی به سایر ملت‌ها دارند؟

در سالروز رحلت حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) پیام همبستگی را به همه ملت‌هایی که برای احقاق حق خود مقاومت می‌کنند، می‌فرستیم همچنین تاکید می‌کنیم که تغییر از مردم آغاز می‌شود و با اتحاد و ایستادگی می‌توان به آینده بهتری دست یافت. ما به نوبه خود از مقامات بحرین می‌خواهیم که به خواسته‌های مردم گوش فرا دهند و اصلاحات لازم را برای تحقق عدالت و برابری انجام دهند.

حوزه: چگونه می‌توان از تجربه امام خمینی(ره) در بهبود اوضاع سیاسی بحرین الهام گرفت؟

از تجربه امام خمینی (ره) می‌توان با تمرکز بر توانمندسازی مردم و ارتقای وحدت ملی الهام گرفت. امام خمینی(ره) موفق شد مردم ایران را در برابر بی‌عدالتی متحد کند و ما نیز باید همین روحیه را در بحرین پایه‌گذاری کنیم. ما باید برای ایجاد یک جبهه داخلی قوی و منسجم که بتواند تغییر را از طریق گفت‌وگو و مقاومت مستمر تحمیل کند، تلاش کنیم.

گفت‌وگو از وجیهه سادات حسینی

نظر شما