شناسهٔ خبر: 67003499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حاج علی اکبری در حرم مطهر رضوی:

امام خمینی(ره) و زمینه‌سازی برای ظهور/دحوالارض روز گسترش رحمت الهی است

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: در عصر غیبت علما و فقهای شیعه مانند ستاره‌هایی بودند که یکی پس از دیگری آمدند و آسمان تاریک عصر غیبت را نورافشانی کردند. ولی نور آنها ستاره وَش بود تا اینکه تاریخ وارد دوره متفاوتی شد و دوره ستاره‌ها به سر رسید و ماه فقاهت و مرجعیت یعنی روح‌الله الموسوی الخمینی(ره) طلوع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران، در مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: امسال روز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی مصادف با روز بیست و پنجم ذیقعده که مصادف با روز دحوالارض است شده است.

وی تصریح کرد: دحوالارض یعنی روزی که زمین آماده می‌شود برای استقرار فرزندان آدم و این یک سر الهی است که ولی خدا و امام معصوم یعنی امام رضا(ع) از آن پرده برداری کرده است چرا که او به سرچشمه علم الهی اتصال دارد و از گذشته و آینده زمین باخبر است.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: در روز دحوالارض رحمت الهی گسترش پیدا می‌کند و زمین در مسیر آفرینش خود که دارای مراحلی است به نقطه‌ای می‌رسد که می‌خواهد آماده شود برای سکونت بنی آدم و این گسترش از نقطه‌ای که الان کعبه است آغاز شد.

وی ابراز کرد: گسترش زمین از محل کعبه که خانه خدا و محل عبادت است نشان می‌دهد که آغاز زمین که با یک مکان مقدس آغاز شده سرانجامش نیز با استقرار حکومت دینی و عباد الصالحین همراه خواهد بود و در نهایت زمین پرستش‌گاه خداوند خواهد شد و همه بر روی این کره خاکی خداوند یگانه را عبادت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری اظهار کرد: کره زمین در برابر کرات دیگر احترام و قداست ویژه‌ای دارد چرا که خداوند آن را برای عبادت خود و برای اجلال قدوم پیامبران الهی از ادم تا خاتم و همچنین زیستگاه ائمه معصومین(ع) قرار داده است.

وی عنوان کرد: آخرین ولی خدا که میراث دار انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) است در پرده غیبت به سر می‌برد و امروز همه خوبان عالم منتظر او هستند تا ظهور کند و جهان را از تاریکی ظلم و بی‌عدالتی نجات دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اضافه کرد: در دوران غیبت اهل ایمان باید زمینه‌های ظهور مهدی آل محمد(عج) را آماده کنند تا روزی که بشر عطش عدالت پیدا کند و ظهور فریاد رسی را از خداوند طلب کنند.

وی بیان کرد: در عصر غیبت علما و فقهای شیعه مانند ستاره‌هایی بودند که یکی پس از دیگری آمدند و آسمان تاریک عصر غیبت را نورافشانی کردند. ولی نور آنها ستاره وَش بود تا اینکه تاریخ وارد دوره متفاوتی شد و دوره ستاره‌ها به سر رسید و ماه فقاهت و مرجعیت یعنی روح‌الله الموسوی الخمینی(ره) طلوع کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با بلند کردن پرچم اسلام یک حکومت دینی تشکیل داد حکومتی که طبق احادیثی از ائمه معصومین(ع) زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) خواهد بود.

نظر شما