شناسهٔ خبر: 67002990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اداره‌کل هواشناسی مرکزی خبر داد؛

رگبار پراکنده پدیده غالب هواشناسی این استان تا پایان هفته جاری

اراک- معاون توسعه و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: رگبار پراکنده پدیده غالب هواشناسی این استان تا پایان هفته جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبر، رضا مرادی گفت: مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز صاف تا کمی ابری در ساعات عصر همراه با وزش باد و احتمال گردوخاک محلی بویژه در مناطق همجوار تالاب میقان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا، حاکی از عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو و افزایش ناپایداری‌های همرفتی از فردا سه شنبه تا حداقل پایان هفته در استان است که موجب افزایش ابر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و احتمال رگبار پراکنده و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی از نقاط استان خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: به دلیل ماهیت رگبارهای فصل گرم، هر چند این بارش‌ها در مجموع قابل ملاحظه نیست اما احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

مرادی گفت: همچنین به دلیل افزایش سرعت وزش بادهای شرقی در بیابان‌های مناطق مرکزی کشور، احتمال خیزش گردوخاک و انتقال به استان طی این مدت دور از انتظار نیست که در این صورت موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در برخی مناطق استان خواهد شد.

نظر شما