شناسهٔ خبر: 67002438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سیل در آلمان یک قربانی دیگر گرفت

شرایط در مناطق سیل زده آلمان همچنان بحرانی است و رسانه‌ها از پیدا شدن جسد یک نفر دیگر در این منطقه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" از وخامت اوضاع در مناطق سیل زده آلمان خبر داده و نوشت: اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در جریان بازدید خود از منطقه مارکت رایشرتهوفن وعده کمک فدرال برای مناطق آسیب دیده از سیل را داد. وی همچنین از خدمات اورژانس تشکر فراوان کرد.

شولتز در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: می‌دانید که همبستگی چیزی است که ما به عنوان مردم بیشتر به آن نیاز داریم. وی قدردانی زیادی برای تلاش های کمک کنندگانی کرد که جان ها را نجات دادند، اما همچنین دارایی ها و زیرساخت ها را نجات دادند.

امسال برای چهارمین بار است که شولتز از یک منطقه سیل زده بازدید می کند. شولتز در این باره گفت: این همچنین به این معنی است که "ما نباید از روند متوقف کردن تغییرات آب و هوایی ساخته دست بشر غافل شویم."

مارکوس سودر، نخست وزیر ایالت بایرن هم اعلام کرد که در برخی نقاط آب در حال عقب نشینی است، اما در جاهایی دیگر خرابی سدها بیشتر است.

وی تاکید کرد که آب برای مدت بسیار بسیار کوتاهی می آید، اما آسیب برای بسیاری از مردم بسیار طولانی است. زودر همچنین گفت که حفاظت از جان انسان ها در اولویت قرار دارد.

زودر همچنین گفت: هیچ بیمه کاملی در برابر تغییرات آب و هوایی وجود ندارد. باید به حفاظت از آب و هوا و تغییرات آب و هوایی توجه بیشتری شود. بارش های شدید نیز در آینده افزایش خواهد یافت.

رسانه ها همچنین از دومین قربانی این سیل ویرانگر خبر دادند. نیروهای امدادی جسدی را در زیرزمین خانه‌ای در شروبنهاوزن در ایالت بایرن بالا کشف کردند که به شدت تحت تاثیر این سیل قرار گرفته بود. سخنگوی پلیس روز دوشنبه گفت که این مرد 43 ساله ناپدید شده بود.

پیش از آن هم یک آتش نشان هم در جریان کمک رسانیبه سیل زدگان جان باخت.

این فقط جنوب آلمان نیست که تحت تأثیر خطر سیل قرار گرفته است. همانطور که داده های پورتال سیل بین ایالتی نشان می دهد، سیل در سایر نقاط این کشور نیز رخ داده است.

در دگندورف در بایرن سفلی، یک کشتی مسافربری به دلیل جاری شدن سیل تخلیه شد. سخنگوی دفتر منطقه ای روز دوشنبه گفت که بیش از 140 نفر از ظهر امروز از کشتی خارج شده اند. به دلیل سیل در دانوب، کشتی نتوانست بیشتر از این حرکت کند. مسافران عمدتاً افراد مسن هستند.

برند سیبلر (CSU) مدیر منطقه در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرد روز دوشنبه یک فاجعه در این منطقه اعلام شد. به گفته وی این به هماهنگی بهتر اقدامات کمک می کند.

سازمان هواشناسی آلمان (DWD) با صدور هشدار جدید هواشناسی نسبت به رعد و برق گاهی شدید همراه با باران شدید، به ویژه در جنوب و شرق آلمان هشدار داد. DWD در Offenbach هشدار داد که از حوالی ظهر روز دوشنبه، طوفان رعد و برق و باران شدید با حداکثر 25 لیتر در متر مربع را می توان در مدت زمان کوتاهی از جنوب مین تا دانوب انتظار داشت.

دو خانه سالمندان در Steinheim an der Murr صبح روز دوشنبه تخلیه شدند. منطقه لودویگزبورگ اعلام کرد که بیش از 100 نفر از ساکنان این دو مرکز در خانه های دیگر توزیع شده اند. این منطقه همچنین از جوامع همسایه نکار، رمس و مور خواست تا تیم های بحران محلی خود را راه اندازی کنند. به گفته مقامات وقوع سیلی که فقط یک بار در 100 سال اتفاق می افتد ممکن است.

علیرغم کاهش بارندگی، مسئولین منطقه لودویگزبورگ وضعیت خطر حاد و افزایش سطح آب را در نظر گرفته اند. دیتمار آلگایر، مدیر منطقه، صبح روز دوشنبه گفت: حتی اگر در حال حاضر باران شدیدی وجود نداشته باشد، ما همچنان انتظار داریم که سطح آب در Rems و Murr افزایش یابد. در مجموع حدود 250 مرد و زن از ادارات آتش نشانی و همچنین 100 افسر پلیس در این منطقه در حال انجام وظیفه هستند.

وقوع چنین سیلی در منطقه بایرن برای بسیاری ساکنان و نیروهای پلیس تازگی دارد و برخی اتوبان ها بر اثر طغیان آب مسدود شده اند. قطعی برق نیز در برخی مناطق وجود دارد که تعداد قابل توجهی از مردم را تحت تاثیر قرار داده است. تلاش برای حل مشکلات همچنان ادامه دارد.

رانش زمین در برخی مناطق همچنین منجر به توقف حرکت قطارها شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما