شناسهٔ خبر: 67001569 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مدیر کل غله گلستان:

امسال بیش از یک میلیون تن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری خواهد شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، گفت: امسال حدود یک میلیون و 100 هزار تن محصول گندم از کشاورزان گلستانی خریداری خواهد شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «روح الله مهری» در تور رسانه ای بازدید خبرنگاران از مراکز خرید تضمینی گندم استان گلستان، اظهار کرد: سال گذشته حدود 552 هزار تن گندم خریداری شده بود؛ ولی امسال با توجه به افزایش نزولات آسمانی خرید محصول استراتژیک گندم استان در مقایسه با سال گذشته 2 برابر خواهد شد.
 
به گفته وی؛ در حال حاضر 360 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه خریداری شده که 242 هزار تن بوده افزایش 79 درصدی داشتیم که اتفاق بسیار مبارکی است.
 
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از وجود 98 مرکز خرید گندم در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 77 مرکز در 14 شهرستان استان در حال فعالیت است که در صورت نیاز بقیه مراکز نیز فعال می شود.
 
وی افزود: نصب 6 جک تخلیه در سیلوهای دولتی استان سرعت تخلیه بار کامیون های حامل گندم را تا 40 درصد افزایش داده است.
 
به گفته وی؛ همین افزایش سرعت تخلیه بار گندم باعث شده صف های طولانی وسایل نقلیه حامل گندم که در سال های گذشته باعث نارضایتی کشاورزان و کامیون داران شده بود را شاهد نباشیم.
 
مهری با تأکید بر اینکه پول کشاورزان در اسرع وقت پرداخت می شود، تصریح کرد: پول کشاورزان گندم کار که با اطمینان دسترنج خود را تحویل مراکز خرید دولتی می دهند به زودی به حساب آنان واریز خواهد شد.
 
وی ادامه داد: قیمت مصوب امسال خرید تضمینی گندم مبلغ 17 هزار و 500 تومان تعیین شده است.
 
این مقام مسئول گلستانی باسکول را از حساس ترین وسایل مورد نیاز در مراکز خرید دولتی گندم دانست و گفت: هر مجموعه اقتصادی برای خودش باسکول دارد که صحت عملکرد آنها در طول سال بازرسی و نظارت شده و دارای علامت استاندارد هستند.
 
 وی افزود: باسکول ها بارهای سنگین را به راحتی وزن می کنند، باسکول سیلوی دولتی گرگان تا 50 تن بار را می تواند وزن کشی کند.
 
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با عنوان اینکه گندم استان مرغوب ترین گندم کشور است، ابراز کرد: گندم با کیفیت استان به 25 استان کشور صادر می شود؛ ولی در حال حاضر تا ظرفیت انبارهای استان مشخص نشود برنامه ای برای خروج آن از استان نداریم.
 
گفتنی است؛ در این تور رسانه ای خبرنگاران استان از مراکز خرید دولتی گرگان، مرکز خرید زرین گل شهرک صنعتی آق قلا، مرکز خرید بدراق هاشمی علی آباد کتول و سیلوی دولتی فاضل آباد دیدن کردند و از نزدیک با نحوه کار این مراکز آشنا شدند.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما