شناسهٔ خبر: 67001251 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

محاکمه هانتر بایدن به اتهام حمل غیرقانونی سلاح آغاز شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- محاکمه «هانتر بایدن» پسر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به اتهام نگهداری غیرقانونی سلاح گرم، امروز(دوشنبه) در چارچوب تحولات حقوقی بی سابقه و پرخطر برای مبارزات انتخاباتی پدرش آغاز می‌شود.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «آغاز محاکمه پسر بایدن در زمانی انجام می‌شود که محکومیت تاریخی ترامپ پس از گذراندن یک محاکمه شش هفته‌ای در دادگاه جنایی نیویورک همچنان طنین انداز است».

دادستان‌های فدرال، هانتر، 54 ساله را به دروغگویی متهم می‌کنند که در سال 2018 درخواستی را برای به دست آوردن اسلحه گرم کرد، زمانی که اعتیاد خود را به مواد مخدر، به ویژه کوکائین انکار کرد و بعداً در پرونده دیگری به کلاهبرداری مالیاتی نیز اعتراف کرد.

هیأت منصفه در ویلمینگتون، که پایگاه بایدن در ایالت دلاور است، باید در مورد دو اتهام اصلی مربوط به امکان تکمیل مدارک لازم برای خرید غیرقانونی یک سلاح گرم و اتهامی مربوط به نگه داشتن غیرقانونی این سلاح تصمیم گیری کند(هانتر بایدن این اسلحه را فقط 11 روز نگه داشته بود).

طبق این گزارش؛ اگر هانتر بایدن مجرم شناخته شود، حداکثر به 25 سال زندان محکوم خواهد شد. اما در عمل، تعداد کمی از افرادی که در موارد مشابه محکوم شده‌اند، پشت میله‌های زندان قرار گرفته‌اند.

در کنگره، قانونگذاران جمهوری خواه تحقیقاتی را برای استیضاح جو بایدن آغاز کردند و او را متهم کردند که از نفوذ خود در زمان معاونت باراک اوباما (2017-2009) برای اجازه دادن به پسرش هانتر برای تجارت در چین و اوکراین استفاده کرده است، اما هیچ مدرکی برای این موضوع ارائه نشده و دادگاه‌ها نیز هیچ اتهامی در این زمینه به او وارد نکرده‌اند.

در ماه دسامبر، هانتر بایدن به کلاهبرداری مالیاتی،‌ همچنین به فرار از آن، بر اساس «تقلب» از تعهد به پرداخت 1.4 میلیون دلار مالیات متهم شد. او اعتراف به بی‌گناهی کرد اما انتظار می‌رود امسال در کالیفرنیا محاکمه شود.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

نظر شما