شناسهٔ خبر: 66999992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

 اتمام پروژه‌های ناتمام گردشگری و میراث فرهنگی در اولویت قرار گیرد

بهپور کریمیان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تأکید کرد: اتمام پروژه‌های ناتمام گردشگری و میراث فرهنگی در شهرستان‌های فارس در اولویت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی امروز یکشنبه ۱۳ خردادماه در مراسم معارفه سرپرست امور شهرستان‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن وفات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) گفت: با توجه به محدود بودن اعتبارات و تعدد پروژه‌های گردشگری و زیرساختی که در سطح استان تعریف‌شده اولویت با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه فارس ازنظر تعداد یکی از استان‌های کشور است که بیشترین شهرستان‌ها رادار است افزود: با توجه به تعدد و تنوع جاذبه‌های گردشگری و پراکندگی آثار تاریخی که در شهرستان‌های این استان وجود دارد، شاهد فعالیت دفاتر نمایندگی یا ادارات میراث فرهنگی در تمامی شهرستان‌های استان هستیم.

ثابت اقلیدی گفت: گستردگی کار از یک‌سو و محدودیت برجذب نیروهای متخصص در ادارات میراث فرهنگی از سوی دیگر منجر شده ساختار اداری با وظایف و مسئولیت‌های تعریف‌شده با یک عدم تناسب همراه شود.

او با اشاره به اینکه در تلاشیم تا بتوانیم ساختار ادارات شهرستانی را تقویت کنیم افزود: با توجه به رایزنی‌ها و مذاکرات انجام‌شده به‌زودی نماینده سازمان اموراستخدامی به استان فارس سفر خواهد کرد و مطالعات میدانی خود را در این استان به‌عنوان استان پایلوت خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: معتقدم ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌ها باید علاوه بر مدیر و پایگاه یگان حفاظت، دارای معاونت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوند تا اقدامات و فعالیت‌های این سه حوزه به‌صورت کاملاً تخصص و متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها انجام شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنان خطاب به مدیران میراث فرهنگی در شهرستان‌ها تأکید کرد: تعامل بهتری با فرمانداران و مدیران ادارات دولتی در سطح شهرستان داشته باشید و در جذب اعتبارت نیز موفق‌تر عمل کنید.

او در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و فعال‌سازی دست‌کم یک فروشگاه دائم صنایع‌دستی در شهرستان‌های فارس هم تأکید کرد و افزود: توسعه و ترویج صنایع‌دستی در شهرستان‌ها باید در اولویت قرار گیرد وبی تردید با فعال‌سازی فروشگاه‌های دائم صنایع‌دستی نه‌تنها به رونق این هنر کمک می‌شود و شاهد انتفاع جوامع محلی خواهیم بود بلکه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی خاص هر شهرستان نیز به‌درستی معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های آقای کریم ناصری مسئول پیشین امور شهرستان‌های این اداره کل گفت: انتصاب آقای رحیم محمدی کوچی به‌عنوان سرپرست جدید امور شهرستان‌های این اداره کل با توجه به توان و تخصص او انجام‌شده و امید است شاهد اقدامات گسترده و تغییرات چشمگیری در شهرستان‌های استان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشیم.

بنابراین گزارش در این مراسم با حکم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، رحیم محمدی کوچی، به‌عنوان سرپرست امور شهرستان‌های این اداره کل منصوب شد.

گفتنی است برخی از سوابق اجرایی واداری رحیم محمدی کوچی شامل سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین منابع، مسئول طرح‌های سرمایه‌گذاری، مسئول انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و سرپرست اماکن فرهنگی و تاریخی این اداره کل است. او سابقه خدمت در قرارگاه خاتم‌الانبیاء و منطقه ویژه اقتصادی شیراز را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما