شناسهٔ خبر: 66999444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت در گفت و گو با خبرگزاری قدس؛

ثمره راه امام خمینی، دفاع آزادی خواهان جهان از فلسطین است

حجت الاسلام غریب رضا گفت: ای کاش امروز امام خمینی زنده می‌بود و می‌دید آزادی‌خواهان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا شعارهای انقلاب اسلامی ایران را سر می‌دهند و برای دفاع از مظلومان عالم، قیام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

 

حجت الاسلام حمیدرضا غریب‌رضا، مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری قدس در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در مورد نقش نهضت امام خمینی در راه آزادی قدس گفت:پیروزی‌های امروز مقاومت اسلامی، میوه‌های شیرین شجره طیبه‌ای است که امام خمینی(ره) در منطقه غرس کرد.

 

وی افزود: امام روح الله تاکید داشت که مقاومت باید در کشورهای اسلامی توسط مردم شکل بگیرد، حمایت شود و رشد و بالندگی پیدا کند. مقاومت اسلامی امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که هیچ جنگی نمی تواند آن را ریشه کن کند و دشمن صهیونیستی و حامیان و هم پیمانانش در تمامی جنگ‌هایی که به گروه‌های مقاومت در سال‌های اخیر تحمیل کردند، شکست خوردند و دستاوردی نداشتند.

 

غریب‌رضا خاطر نشان کرد: شاید وقتی امام خمینی از هسته‌های مقاومت و پیروزی‌های آن در جهان سخن می‌گفت، سطح فهم بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی به شناخت دقیق از توانمندی‌های امت اسلامی نمی‌رسید. امام خمینی(ره) در طراحی راهبرد و ترسیم افقی که برای آینده امت اسلامی و جنبش جهانی مستضعفین ترسیم کرده بود، علاوه بر تکیه بر توانایی‌های ذاتی و عقیدتی عناصر انسانی مسلمان و مستضعف، به سنت‌های الهی و نصرت الهی اعتقاد و اعتماد داشت و به نصرت خون بر شمشیر به عنوان چارچوب نظری دکترین مقاومت نگاه می‌کرد.

 

وی در ادامه گفت: ای کاش امروز امام خمینی زنده می‌بود و می‌دید چگونه آزادی‌خواهان و دانشجویان شجاع انقلابی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا شعارهای انقلاب اسلامی ایران را سر می‌دهند و برای دفاع از مظلومان عالم، قیام کرده‌اند.

 

مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در حمایت از مقاومت تاکید کرد: گفتگو با مردم مسلمان و روشنگری برای آن‌ها و دعوت آنان به قیام برای خدا و در نقطه مقابل نصحیت و عتاب حاکمان کشورهای اسلامی و بیان خیانت‌های دولت‌های وابسته اسلامی به آمریکا بود. حقایقی که امام خمینی بیان می‌کرد درد دل امروز مردم مسلمان کشورهای عربی و اسلامی است و صدق سخنان امام امروز با خیانت‌های این کشورها در مساله فلسطین به ویژه بعد از طوفان الاقصی روشن شده است.

 

غریب‌رضا افزود: امام خمینی(ره) فقط در قامت یک سیاستمدار و رهبر جهانی ایفای نقش نمی‌کرد بلکه ایشان عارف بالله بود و در تربیت نسلی مجاهد که حماسه و عرفان را به هم آمیخته بودند، کوشید. عاشقان روح الله الموسوی خمینی در ایران بلکه در سرتاسر جهان، عاشقانه و عارفانه مسیر مجاهدت و مقاومت را پیمودند و در این مسیر در اقتدا به امام خود، تمامی سختی‌ها و دشواری‌ها و سرزنش ملامت‌کنندگان را به جان خریدند و امام این گونه توانست نسل بعد از نسل فرهنگ جهادی را در دنیای مادی‌زده مدرن و پست مدرن تثبیت نماید و به عنوان سبک زندگی جایگزین و رقیب زندگی مادی غربی به دنیا عرضه کند.

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما