شناسهٔ خبر: 66999115 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبر فوری درباره افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان دقیقا از چه زمانی اعمال می‌شود؟

در ادامه جزئیات جدید از اجرای افزایش حقوق بازنشستگان را بخوانید.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گفته یک نماینده مجلس مالیات بر ارزش افزوده ذخیره می‌ماند تا بعد از تصویب قانون، صرف همسان‌سازی شود.

ماینده مردم ساری در مجلس گفت: خط قرمز ما این است که قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتماً اجرا شود چراکه دستور مقام معظم رهبری این بود که که کارها زمین نماند، دولت درآمد آن را اخذ کرده است و مجلس هم مشروط به اجرای این قانون با افزایش مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس دوازدهم درخصوص عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: علت عدم اجرای این مصوبه این است که بودجه به تازگی ابلاغ شده است و هنوز رفع برخی ایرادات مدنظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت در حال انجام است.

وی در رابطه با اجرای مصوبه افزایش مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: این پولی که از فروردین و با اجرای قانون افزایش مالیات بر ارزش افزوده، جمع آوری شده و در واقع اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده آغاز شده در جای دیگری هزینه نخواهد شد بلکه در یک جایی ذخیره می‌ماند و بعد از تصویب نهایی و اجرایی شدن قانون، پرداخت آن از محل همین درآمدها صورت خواهد گرفت.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: اجرای این قانون باید از اول فروردین باشد چراکه تاریخ اعمال آن از ۱/۱ است. در واقع از هر ماهی که تخصیص ها ابلاغ و افزایش اعمال شود، مبدا اجرای آن اولین روز از سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی تاکید کرد: خط قرمز ما این است که این قانون حتماً اجرا شود و جزو بندهایی است که اجرای آن اجتناب ناپذیر است چراکه دولت درآمد آن را اخذ کرده است و مجلس هم مشروط به اجرای این قانون با افزایش مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد.

نماینده مردم ساری عنوان کرد: بنابراین بعد از رفع ایرادات و ابلاغ این قانون و پیرو دستور مقام معظم رهبری که کارها زمین نماند، اعمال و تخصیص افزایش ها بعد از ابلاغ، عملیاتی خواهد شد.

حقوق بازنشستگانجزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران اعلام شد .

طبق گفته علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ، حق همسر بازنشستگان به یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید .

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، در گفتگو با نبض بازار در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه گفت: افزایش بر اساس مصوبه شورای عالی کار است و بر همین اساس شورای عالی کار برای حداقل دستمزد شاغلین ۳۵درصد در نظر گرفته است و طبق ماده ۱۱۱ قانون همان ۳۵ درصد برای بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی هم افزایش پیدا خواهد کرد و برای سایر سطوح هم ۲۲درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان در نظر گرفته اند و عین همان هم برای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

علی دهقان‌کیا با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همان ۳۵ و ۲۲ درصداست و تغییر نخواهد کرد، اما در حق مزایا تغییراتی خواهیم داشت، افزود: در دریافت مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلین یک اختلافی خواهند داشت. در افزایش سایر سطوح یک بخش مربوط به دولت می‌شود، هر چیزی که آنجا افزایش پیدا کند به ما هم تعلق می‌گیرد مثل حق همسر و حق اولاد. آن چیزی که دولتی هست حق همسر ۹۲۰ هزار تومان بوده الان به یک میلیون و ۴۰۰ و حق اولاد هم ۴۲۰ هزار تومان بوده است به ۸۶۹ هزار تومان خواهد رسید.

در مورد حق بن و مسکن بازنشستگان کارگری یک چیزی و تامین اجتماعی هم یک چیز دیگر اضافه می‌شود در این وسط معلوم نیست کدام یک را مدنظر بگیرند. در مجموع یک اتفاقاتی افتاده و قرار شده تا دولت آن را تایید نکرده است ما عدد و رقم اعلام نکنیم. عدد و ارقام هم تا دو سه روز آینده مشخص خواهد شود، این ماه وقتی احکام جدید اعلام شود وحقوق جدید پرداخت شود و این‌ها هم مشخص می‌شود. در اردیبهشت ماه حقوق جدید پرداخت می‌شود و مابه التفاوت فروردین ماه هم در خرداد پرداخت خواهد شد. افزایش بن و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح است که که باید به دولت برود و برگردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

نظر شما