شناسهٔ خبر: 66996985 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سیداکوف: از خدا می‌خواهم ما را به المپیک راه بدهند!

قهرمان وزن 74 کیلوگرم المپیک توکیو تأکید کرد، تا رسیدن به اوج آمادگی‌اش برای حضور در پاریس فاصله زیادی ندارد، اما اول از خدا می‌خواهد که روس‌ها را به المپیک راه بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، زائوربک سیداکوف با قهرمانی در تورنمنت گرندپری روسیه صاحب دوبنده وزن 74 کیلوگرم تیم ملی این کشور در المپیک پاریس شد، میدانی که البته هنوز مشخص نیست سیداکوف و دیگر هم‌تیمی‌هایش بتوانند در آن شرکت کنند.

سیداکوف که در چند ماه اخیر با مصدومیت دست به گریبان بود و نتوانست در انتخابی روسیه شرکت کند، بعد از این قهرمانی در مورد اینکه دو ماه تا المپیک مانده و آیا در این مدت می‌تواند خود را به پیک آمادگی لازم برای حضور در این میدان بزرگ برساند، گفت: تقریباً آماده‌ام و خیلی فاصله‌ای تا رسیدن به اوج آمادگی ندارم.

این کشتی‌گیر که سال 2023 با شکست کایل دِیک آمریکایی قهرمان جهان شد، در حالی که او همراه با زائور اوگویف در 57 کیلو و عبدالرشید سعدالله‌یف در 97 کیلو تا دقیقه نود مجوز قطعی برای شرکت در رقابت‌های بلگراد را دریافت نکرده بود و به دلیل انتشار عکسی از وی با لباس نظامی بیش از سایر هم‌تیمی‌هایش با مشکل مواجه شده بود، ادامه داد: البته از خدا می‌خواهم که اول ما را به المپیک راه بدهند تا آنجا بتوانم آمادگی‌ام را به نمایش بگذارم.

زائوربک سیداکوف همچنین تأکید کرد: مربی‌ام همیشه به من می‌گوید وقتی وارد تشک شدی، آنجا نه دوستت، نه حتی برادرت و نه هیچ‌کس دیگری به کمک تو نخواهد آمد و فقط تو و حریفت تنها هستید و آنجا باید خودت را نشان دهی.

برخلاف سعدالله‌یف که در چند ماه گذشته چندین بار قصد همراهی تیم ملی روسیه را در مسابقات مختلف از جمله قهرمانی اروپا و گزینشی اروپایی داشت تا سهمیه 97 کیلوگرم المپیک را دریافت کنند که با ممنوعیت ورود به خاک رومانی و بعد از آن ممنوعیت حضور در گزینشی باکو مواجه شد، سیداکوف در مدت اخیر با توجه به اینکه سهمیه المپیک را در بلگراد گرفته بود و همچنین به‌خاطر مصدومیت، در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرد و به نظر می‌رسد پاریس اولین میدان رسمی او در بازگشت است که همچنان منتظر دریافت مجوزهای لازم برای ورود به المپیک از سوی IOC است.

برچسب‌ها:

نظر شما