شناسهٔ خبر: 66996968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حماس: اسرائیل اراده سیاسی برای دستیابی به توافق آتش بس را ندارد

صاحب‌خبر -
حماس: اسرائیل اراده سیاسی برای دستیابی به توافق آتش بس را ندارد
خبرگزاری آریا - سخنگوی جنبش حماس گفت که رژیم صهیونیستی اراده سیاسی برای دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسرا را ندارد.
یکی از سخنگوهای جنبش حماس که نامش ذکر نشده است، به بیان اینکه (رژیم) اسرائیل اراده سیاسی برای مذاکره و دستیابی به توافق را ندارد، تاکید کرد: هرگونه پیشنهادی که شامل آتش‌بس دائم، عقب‌نشینی اسرائیل از غزه و بازگشت آوارگان نباشد، ما با آن موافقت نخواهیم کرد .
این مقام حماس با بیان اینکه طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای توافق آتش بس تفاوت زیادی با طرح پیشنهادی ندارد که این جنبش قبلا موافقت خود را با آن اعلام کرده‌ بود، گفت: ما به پیشنهاد بایدن به شکل مثبت نگاه می‌کنیم و در مرحله بررسی آن قرار داریم و به زودی به آن پاسخ خواهیم داد .
پیش تر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی درباره جنگ علیه غزه گفته بود که رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده که از طریق قطر به حماس ارسال شده است .
رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: پیشنهاد جدید اسرائیل نقشه راه برای آتش بس پایدار و آزادی همه گروگان‌ها (اسیران) است .
از سوی دیگر کانال 13 رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات حزب لیکود گزارش داد که حتی اگر حماس به طرح اعلامی بایدن پاسخ مثبت بدهد، بنیامین نتانیاهو راهی برای انجام نشدن آن پیدا خواهد کرد .
به گفته این مقامات، نتانیاهو با طرح پیشنهادی مبادله اسرا که بایدن اعلام کرد موافقت نخواهد کرد زیرا منجر به فروپاشی کابینه او می‌شود.

نظر شما