شناسهٔ خبر: 66996432 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بيش از 5 هزار واحد طرح‌نهضت ملي مسکن آذربايجان‌غربي آماده بهره‌برداري است

صاحب‌خبر -
بيش از 5 هزار واحد طرح‌نهضت ملي مسکن آذربايجان‌غربي آماده بهره‌برداري است
خبرگزاری آریا - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: 5 هزار و 552 واحد از طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری آریا (آذربایجان غربی)، رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن که به ریاست استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار و 552 واحد مسکونی از طرح‌های نهضت ملی در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت این استان آماده بهره‌برداری است.
وی ادامه داد: این مساکن در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، بوکان و میاندوآب قرار دارند که به زودی تحویل متقاضیان می‌شود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت 3 هزار و 108 واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود.
عطائی بیان کرد: این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در 3 شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر 744 هکتار در روستاها و 350 هکتار در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت جهت اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی واگذار شده است.
استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن به خصوص در روستاهای این استان باید با سرعت بیشتری اجرایی گردد و این روند باید تحت نظارت دقیق قرار گیرد.
محمد صادق معتمدیان افزود: باید اطلاع‌رسانی دقیقی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها صورت گیرد تا مشارکت اجرای طرح افزایش یابد.
وی ادامه داد: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سطح استان، شهرستان و روستاها باید پای کار باشند تا اجرای طرح مسکن به خصوص در روستاها شتاب گیرد.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به استفاده از ظرفیت بانک‌ها در اجرایی طرح‌های مسکن، گفت: بهره‌گیری از بخش اوراق مشارکت برای تامین اعتبارات طرح‌های عمرانی به خصوص طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت بانک‌های عامل استانی باشد.
معتمدیان با اشاره وضعیت تعاونی‌های مسکن، افزود: حل مشکلات مردمی و بررسی مسائل در اولویت باشد چرا که مهمترین مساله رفع مشکلات مردمی است.
وی اضافه کرد: اولویت ساخت مسکن است و این مساله باید در کانون توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه باشد.

نظر شما