شناسهٔ خبر: 66994062 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

هند یک میلیارد دلار به ایران آورد؛ انتظار تهران-اسلام آباد طولانی شد/ نوسان تازه قیمت‌ها در بازار

اقتصادنیوز: امروز قیمت‌ها در بازار روند صعودی داشتند و هر لیر عصر امروز و در پایان فعالیت بازار 30 تومان گران و 1850 تومان خرید و فروش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در حالی دومین روز هفته را پشت سر گذاشت که قیمت‌ها در مقایسه با روز شنبه رشد را تجربه کردند، موضوعی که به عقیده بسیاری از معامله گران ناشی از برگزاری نشست شورای حکام در روز دوشنبه و همچنین عدم تسویه در بازار ارز و سکه تا شنبه آینده است.

براساس اعلام این گروه از فعالان بازار، همین امر باعث شده است تا بازار برای کاهش ریسک، تغییر فاز دهد. اما در پایان یکشنبه 13 خرداد ماه قیمت ارزهای مورد مبادله چه نوسانی را ثبت کرده است؟

قیمت درهم امارات امروز 12 خرداد 1403

امروز در بازار قیمت درهم امارات نسبت به روز گذشته بالا رفت و با رشد 226 تومانی، معاملات را در حالی به پایان رساند که 16378 تومان خرید و فروش شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم در بازار امروز به 3.67 رسیده است.

نرخ امروز ریال عمان در بازار

قیمت ریال عمان هم امروز در جریان معاملات بازار بر مدار رشد حرکت کرده است و با تجربه افزایش 2160 تومانی، 155510 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

ریال عمان

قیمت دینار عراق امروز

معاملات روز شنبه برای دینار عراق در حالی سپری شده است که ثبات قیمت را در پیش گرفته و 45 تومان نرخ گذاری شده است.

قیمت روپیه هند امروز

اما امروز در میان اخبار اقتصادی، نام هند حسابی در کانون توجه قرار گرفت، چرا که این کشور قرار است یک میلیارد دلار در بندر چابهار سرمایه گذاری کند. 

بنا به گفته علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه «اجرای قرارداد بندر چابهار با هند در اولویت برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.»

وی با بیان این‌که کار بهره‌برداری بندر چابهار را هندی‌ها انجام می‌دهند، ادامه داد: سرمایه‌گذاری طرف هندی به‌صورت مستقیم است. از سه ماه قبل کارها را در رابطه با این سرمایه‌گذاری آغاز شده و در مرحله نهایی برای امضای قرارداد تامین تجهیزات قرار دارد.

وی با اشاره به ایجاد شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند، گفت: درباره بخش دوم قرارداد هندی تامین مالی حداقل 250 میلیون دلار و حداکثر یک میلیارد دلار است. اولین جلسه اجرایی‌سازی این برنامه با بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سفیر هند در ایران برگزار شده است. پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی که عمدتاً طرح‌های حمل‌ونقلی و پسکرانه بندر شهید رجایی است. مانند افزایش سرعت تکمیل پروژه ریلی، جاده، فرودگاه و ... است. اما قیمت روپیه هند هم در جریان معاملات امروز بازار 10 تومان گران و 715 تومان معامله شده است.

نرخ امروز روپیه پاکستان

امروز اما نام همسایه مشترک ایران و هند؛ پاکستان هم در میان فعالان اقتصادی حسابی تکرار شد؛ موضوعی که ناشی از وضعیت مبادلات تجاری دو کشور بود. 

فعالان اقتصادی ایرانی و پاکستانی معتقدند مسیر توسعه مناسبات اقتصادی دور کشور به «نوسازی زیرساخت‌های مرزی»، «اجرایی شدن مکانیزم تهاتر» و «موافقت‌نامه تجارت آزاد» گره خورده است و باید زمینه‌های آن فراهم شود. در این خصوص رئیس اتاق ایران در دیدار با سفیر پاکستان در تهران، به این نکته اشاره کرد که با نوسازی زیرساخت‌های مرزی، اجرایی شدن مکانیزم تهاتر و در نهایت موافقت‌نامه تجارت آزاد، زمینه تحقق تجارت 10 میلیارد دلاری بین دو کشور فراهم می‌شود.

لیر ترکیه

آخرین قیمت لیر ترکیه امروز

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه در بازار ارز تهران مسیر صعودی را در پیش گرفت، هر لیر عصر امروز و در پایان فعالیت بازار 30 تومان گران و 1850 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز لاری گرجستان در بازار

معاملات روز شنبه در حالی برای لاری گرجستان سپری شد که قیمت آن در مقایسه با روز گذشته افزایش را تجربه کرد. هر لاری امروز 300 تومان گران و 21560 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

امروز منات آذربایجان هم به مانند سایر ارزهای مرور شده روند صعودی را در پیش گرفت و در شرایطی معاملات را به پایان رساند که 35080 تومان معامله شد تا افزایش 490 تومانی داشته باشد.

آخرین نرخ درام ارمنستان در بازار

درام ارمنستان امروز دست از ثبات قیمت همیشگی خود کشید و در حالی روز را سپری کرد و به پایان رساند که دو تومان افزایش قیمت داشت. هر درام عصر یکشنبه 154 تومان ارزش گذاری شد.

درام ارمنستان

قیمت رینگیت مالزی امروز

روند افزایشی بازار به شرق آسیا هم سرایت کرده است و ارزش رینگیت مالزی در مقایسه با روز گذشته 180 تومان گران و 12180 تومان معامله شد.

قیمت بات تایلند در بازار

در نهایت بات تایلند هم به مانند ارزهای مرور شده امروز در مسیر نزولی گام برداشت و معاملات را با نرخ 1600 تومان و افت قیمت 40 تومانی تمام کرد.

خلاصه معاملات بازار ارز تهران در روز شنبه 12 خرداد ماه از آرامش بازار حکایت داشت و روند نزولی قیمت ها هم چندان محسوس و موثر نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته نبود، سیری که باید در روزهای آینده فعالیت بازار هم تداوم خواهد داشت یا قیمت ها جهت گیری دیگری را تجربه خواهند کرد؟

نظر شما