شناسهٔ خبر: 66993111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

محمود واعظی: اطلاع دقیقی از اینکه علی لاریجانی پیام مثبتی از جانب حاکمیت دریافت کرده که منجر به ثبت نام او شده یا نه ندارم

وزیر ارتباطات دولت یازدهم با اشاره به تعداد زیاد کسانی که این روزها به وزارت کشور می‌روند و ثبت نام می‌کنند می‌گوید دلیل تعدادی از این افراد مطرح کردن نامشان است و تعدادی دیگر هم به عنوان کاندیدای پوشش برای کمک به دیگران می‌آیند.

صاحب‌خبر -

محمود واعظی: اطلاع دقیقی از اینکه علی لاریجانی پیام مثبتی از جانب حاکمیت دریافت کرده که منجر به ثبت نام او شده یا نه ندارم / فکر می‌کنم ثبت نام او اینطور معنا می‌دهد که تمهیدات لازم را انجام داده‌اند

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت حسن روحانی در پاسخ به این سوال که آیا ثبت نام علی لاریجانی به معنی دریافت یک پیام مثبت از جانب بخش‌هایی از حاکمیت است یا خیر، می‌گوید احتمالا او باتوجه به سابقه‌اش تمهیدات لازم را انجام داده است.

او از معتدل بودن رئیس و نائب رئیس مجلس خبرگان و هیئت رئیسه‌ی مجلس به عنوان نشانه‌هایی مثبت برای انتخابات ریاست جمهوری نام برد.

آقای واعظی گفت: اطلاع دقیقی از اینکه علی لاریجانی پیام مثبتی از جانب حاکمیت دریافت کرده که منجر به ثبت نام او شده یا نه ندارم.

او اما در ادامه به دقت و بابرنامه بودن معمول رفتارهای لاریجانی اشاره می‌کند و می‌گوید: زمان وزارت یا ریاست صداوسیما و مجلس هم کارهایشان را با دقت و مشورت و پختگی انجام می‌دادند. باتوجه به گذشته فکر می‌کنم ثبت نام ایشان اینطور معنا می‌دهد که تمهیدات لازم را انجام داده‌اند.

این عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه می‌گوید اثرگذاری حسن روحانی در این انتخابات بسته به این است که چه کسانی تایید صلاحیت شوند اما در صورت حضور یک کاندیدای مناسب احتمالا موضع‌گیری خواهد کرد.

وزیر ارتباطات دولت یازدهم با اشاره به تعداد زیاد کسانی که این روزها به وزارت کشور می‌روند و ثبت نام می‌کنند می‌گوید دلیل تعدادی از این افراد مطرح کردن نامشان است و تعدادی دیگر هم به عنوان کاندیدای پوشش برای کمک به دیگران می‌آیند.

بیشتر افرادی که ثبت نام کرده‌اند به ویژه افراد نزدیک به احمدی‌نژاد به نظر واعظی چه تایید شوند و چه نشوند کاندیدای جدیِ این انتخابات نیستند.

محمود واعظی برای تکرار نشدن سال ۸۴ و به پیروزی رسیدن یک کاندیدای میانه‌رو توصیه می‌کند که بعد از اعلام تایید صلاحیت‌ها بزرگان و دلسوزان سیاست ایران وقت و انرژی بیشتری بگذارند تا سال ۸۴ تکرار نشود.

قائم مقام دبیر کل و رییس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این سوال که آیا سیاستمداران علائمی مبنی بر تفاوت این انتخابات با انتخابات ۱۴۰۰ دیده‌اند که باعث اقبال آن‌ها شده است، گفت: تنها علامت یک مقدار مثبتی که دیده شده این است که رئیس و نائب رئیس مجلس خبرگان چهره‌های معتدلی هستند. در هیئت رئیسه‌ی مجلس هم افراد تندرو از جبهه پایداری رای نیاورده‌اند.

این فعال سیاسی میانه‌رو موضع جبهه اصلاحات یا سیدمحمد خاتمی روشن نمی‌‌دید ولی امیدوار بود که شرایط سال ۸۴ برای اصلاح‌طلبان تکرار نشود.

او تایید کرد که طبیعتا دلسوزان سیاسی کشور درصورتیکه کاندیداهای مورد نظرشان حضور نداشته باشند بر سر نزدیک‌ترین کاندیدا به خودشان به اجماع می‌رسند چرا که قهر کردن و رای ندادن به معنی روی کار آمدن تندروهاست.

واعظی در مورد موضع حسن روحانی نیز تاکید کرد که به باور او مسیر تغییر نه خانه و نه خیابان بلکه فقط صندوق رای است. خانه‌نشینی دیگران چه بسا که مورد استقبال تندروهاست چرا که سکان کشور را به دست آن‌ها می‌سپارد.

واعظی ابراز امیدواری می‌کرد که شورای نگهبان این‌بار عملکرد متفاوتی از سال ۱۴۰۰ داشته باشد چرا که شخصی عاقل و میانه‌رو حتما بیشتر به نفع کشور و مردم است تا شخصی که می‌خواهد با شعار و رویا کشور را اداره کند.

او در مورد مسعود پزشکیان و ثبت‌نام او نیز گفت: شناختی که راجع به شخص ایشان دارم این است که انسان آزاده‌ای است. او زحمت بسیاری هم در مجلس یا در وزارت بهداشت کشیده‌ است.

حزب اعتدال و توسعه نیز به گفته‌ی این عضو ارشد این حزب کاندیداهای معتدل را روز بعد از اعلام تایید صلاحیت‌ها بررسی خواهد کرد. علی لاریجانی تنها اسمی‌ست که این حزب از او خواسته در انتخابات شرکت کند.

 
 

نظر شما