شناسهٔ خبر: 66992623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

مسکو: ممکن است قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام ارائه شود

با توجه به مطرح شدن موضوع تنظیم پیش‌نویس‌‎ قطعنامه‌ای علیه ایران از سوی دیپلمات‌های اروپایی شورای حکام در برخی گزارش‌های رسانه‌ای، اولیانوف در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ممکن است قطعنامه‌ای ضد ایرانی ارائه شود. امیدواریم که این اتفاق نیفتد. چنین قطعنامه‌ای، به خودی خود، نمی‌تواند دربر دارنده نتایج مثبتی باشد اما می‌تواند به طور جدی شرایط را بدتر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با وجود احتمال ارائه قطعنامه‌ای ضدایرانی توسط قدرت‌های غربی در جلسه آتی شورای حکام گفت که چنین قطعنامه‌ای نتیجه مثبتی به دنبال ندارد و فقط شرایط را بدتر می‌کند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با توجه به آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فردا(دوشنبه)، در پیامی گفت: جلسه ماه ژوئن شورای حکام آژانس فردا آغاز خواهد شد. به نظر نمی‌رسد که بی‌سروصدا برگزار شود.

با توجه به مطرح شدن موضوع تنظیم پیش‌نویس‌‎ قطعنامه‌ای ضدایرانی از سوی دیپلمات‌های اروپایی شورای حکام در برخی گزارش‌های رسانه‌ای، اولیانوف در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ممکن است قطعنامه‌ای علیه ایران ارائه شود. امیدواریم که این اتفاق نیفتد. چنین قطعنامه‌ای، به خودی خود، نمی‌تواند دربر دارنده نتایج مثبتی باشد اما می‌تواند به طور جدی شرایط را بدتر کند.

 

هفته گذشته، خبرگزاری رویترز گزارش داد که سه دیپلمات اروپایی خبر داده‌اند انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه ایران در آستانه نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بین اعضای این نهاد توزیع کرده‌اند.

 

آن‌ها گفتند، به نظر می‌رسد که سه کشور اروپایی عضو برجام قصد دارند به رغم مخالفت آمریکا، متحد خود، اقدامات خود را به پیش ببرند.

 

رویترز پیشتر خبر داده بود آمریکا و سه کشور اروپایی درباره اینکه آیا با ایران راه تقابل را پیش بگیرند، دچار اختلاف شده‌اند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما