شناسهٔ خبر: 66990734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشکیل ۱۳۰۰ پرونده تخلف صنفی در اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل مسعود ایرانی گفت: با فعال بودن اکیپ‌های بازرسی برخورد جدی با تخلفات صنفی در اولویت برنامه‌های صمت قرار گرفته تا با هرگونه تخلف در سریعترین زمان برخورد شود.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و 300 پرونده تخلف صنفی اعم از احتکار، عرضه خارج از شبکه، قاچاق کالا، گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور و... در 2.5 ماهه امسال در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بازدید و بازرسی از پنج هزار و 69 واحد صنفی اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی در سطح استان انجام شده تا با دقت و نظارت دقیق جلوی تخلفات در همان مراحل اول گرفته شود.

ایرانی افزود: در جریان این بازرسی‌ها پرونده تخلف صنفی برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل شده که ارزش آن بیش از 83 میلیارد و 796 میلیون ریال بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این پرونده تخلفات صنفی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان اردبیل ارجاع داده شده تا در شعب مختلف مورد رسیدگی قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هماهنگی با تعزیرات حکومتی را در صدور آرای قاطع و بازدارنده در کاهش تخلفات صنفی یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم آرای صادر شده به نحوی باشد تا از تکرار جرایم و تخلفات جلوگیری شود.

ایرانی بیان کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی و تنظیم بازار کالا و خدمات و تشدید برخورد با متخلفان و سودجویان، کارشناسان و بازرسان سازمان صمت استان به صورت منسجم و هماهنگ بر نحوه عملکرد کلیه واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی در سطح استان نظارت ویژه و مستمر را دارند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: این سازمان در راستای اجرای سیاست‌های دولت مردمی و تحقق شعار سال توانست با اجرای موفق طرح مردمی «عید تا عید» لوح تقدیر را از وزیر صمت دریافت کرده و مورد تجلیل قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در پیشبرد اهداف طرح احیا فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از سوی معاون وزیر صمت، استان اردبیل تجلیل شده و اقدامات آن مورد توجه بوده است.

ایرانی با هشدار به برخی افزایش قیمت خودسرانه نرخ ورودی میادین میوه و تره‌بار و سایر تخلفات صنفی و خدماتی گفت: برخی افراد سودجو قصد سوءاستفاده از شرایط فعلی بازار را داشتند که با اقدام به موقع جلوی تخلفات گرفته شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: تخلف گران‌فروشی به مبلغ 180 میلیون ریال برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد تا با بازگشت قیمت‌ها به حالت منطقی بازرسی‌های سرزده مجددی را از میدان میوه و تره‌بار شاهد باشیم تا جلوی تخلفات به صورت جدی گرفته شود.

انتهای پیام/131

 

نظر شما