شناسهٔ خبر: 66990131 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس پلیس راهور تهران بزرگ:

تهرانی ها برای حضور در مراسم ارتحال امام(ره) از مترو استفاده کنند

فاطمه کریمی

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه برای تردد به مراسم ارتحال امسال از مترو استفاده شود، گفت: مدیریت ترافیک از سوی شهروندان تهرانی باعث کاهش ترافیک در معابر پیرامونی مرقد امام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور افزود: زائران تهرانی به منظور کاهش ترافیک در معابر پیرامونی حرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) حتماً از مترو جهت تردد به این محل استفاده کنند تا هم شاهد ترافیک کمتر در این محدوده بوده و نیز مسیر برای تردد اتوبوس‌ها و زائرینی که از دیگر شهرستان‌ها وارد شهر تهران می‌شوند باز و ترافیک روان تری را شاهد باشیم. تا این عزیزان نیز بدون تراکم ترافیک بتوانند وارد پارکینگ‌های مربوط به خود شوند. این مدیریت ترافیک از سوی شهروندان تهرانی می‌تواند به پلیس در روان سازی ترافیک کمک کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: تردد موتورسیکلت بدون پلاک و موتورسیکلت‌های سنگین که تردد آنها از قبل هم ممنوع بوده، تحت هر عنوان مانند حرکت به صورت کاروان در این روز هم مانند روزهای قبل در اطراف و معابر پیرامونی حرم مطهر امام خمینی (ره) ممنوع است و قطعاً همکاران بنده از تردد آنها جلوگیری و آنها را متوقف خواهند کرد.

وی افزود: تردد در حاشیه معابر بزرگراهی و اعلامی ممنوع است و تقاضایی که از رانندگان داریم این است که به دلیل اهمیت این موضوع از توقف در معابر و حاشیه معابر به جهت افزایش ایمنی و کاهش تصادفات خودداری کنند.

سرهنگ موسوی پور گفت: زائرین به دلیل حرکت و پیاده روی در معابر حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و به دلیل پوشیدن لباس مشکی حتماً نکات ایمنی را رعایت کرده و مسیری را انتخاب کنند که ایمن بوده و از ترددهای عرضی در بزرگراه‌ها و معابر جدا خودداری شود تا برخورد و حادثه‌ای روی ندهد و رانندگان بتوانند به خوبی این عزیزان را رؤیت کنند.

وی بیان داشت: همراهی و همکاری مسئولین محترم کاروان‌ها و همچنین رانندگان اتوبوس‌های گرامی که به سمت پارکینگ‌ها و شرکت در مراسم حرکت می‌کنند با تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در معابر پیرامونی مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) که در راه‌های اطراف آن مستقر می‌باشند مورد مطالبه پلیس است. هر چقدر این همکاری با پلیس بیشتر باشد در برگزاری هر چه باشکوه‌تر و منظم تر این مراسم تأثیرگذار تر است.

سرهنگ موسوی پور اظهار داشت: تعدادی از کاروان‌ها از روز قبل، از دیگر از استان‌ها در تهران و یا شهرهای اطراف برای شرکت در مراسم اسکان داده شده‌اند. با توجه به طرحی که پلیس راهور تهران بزرگ از قبل طراحی و اعلام کرده است و انسدادها و محدودیت‌هایی که انجام می‌دهیم راه‌های اعلامی برای اتوبوس‌هایی است که از مبدا حرکت کرده و قصد تردد به پارکینگ استان مربوطه را دارند. اگر از روز قبل به شهرهای اطراف تهران و یا خود تهران مراجعه کرده باشند نمی‌توانند در روز مراسم در مسیر پارکینگ خود قرار بگیرند.

وی افزود: اما این عزیزان به جهت محدودیت‌هایی که صورت می‌گیرد می‌بایست مسیر بسیار طولانی را طی می‌کردند تا به مراسم برسند. با هماهنگی‌های خوبی که امسال صورت گرفته پارکینگ شماره ۴ در خیابان شهید فیروزی بلوار غدیر برای ورود آنان در نظر گرفته شده است که الزاماً از طریق قم - رجایی – خیابان شهید فیروزی در پارکینگ شماره ۴ می‌بایست جهت شرکت در مراسم تردد نمایند. تردد در مسیرهای بزرگراه شهید هاشمی، خلیج فارس و هیچ محور دیگری برای این مراجعه کنندگان مقدور نیست. این تمهیدات امسال برای رفاه حال این عزیزان که از روز قبل به شهر تهران و یا شهرهای اطراف تهران مراجعه و اسکان داده شده‌اند مهیا شده تا به دلیل انسداد معابر و اعمال محدودیت‌ها به موقع بتوانند در مراسم شرکت کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به پیش بینی گرمای هوا توصیه می‌شود زائرین و رانندگان اتوبوس با صبر و حوصله بیشتری تردد و رانندگی نمایند و عجله‌ای برای خروج نداشته و رانندگان فقط از مسیرها و معابر تعیین شده برای تردد استفاده نمایند چرا که مسئولین کاروان‌های هر استان از قبل توجیه و نقشه و سی دی مسیر تردد جهت هماهنگی هر چه بیشتر در اختیار آنان قرار داده شده است.

نظر شما