شناسهٔ خبر: 66989034 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

۱۱ بازی که قهرمانی را از استقلال گرفت!

استقلال در یازده دیدار این فصل 23 امتیاز از دست داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با تک گل گولسیانی به قهرمانی رسید تا پرونده بیست و سومین دوره لیگ برتر نیز به کام سرخپوشان به پایان برسد. در سوی مقابل اما استقلال با آمار خوب ۶۷ امتیاز به نایب قهرمانی رسید تا در حالی که این تیم تنها یک امتیاز کمتر از فصل قهرمانی با مجیدی کسب کرده بود، دستش از لمس جام کوتاه بماند. به همین بهانه مروری بر دیدارهایی داشتیم که آبی‌ها موفق به کسب سه امتیاز در پایان آن ها نشدند. بازی هایی که اگر یکی از آنها با برد شاگردان نکونام به پایان رسیده بود، حالا شاهد جشن استقلالی ها در لیگ برتر می بودیم.

هفته سوم: سپاهان ۱-۰ استقلال، 3 امتیاز

اولین و آخرین باخت استقلال در لیگ مقابل سپاهان در هفته سوم رقم خورد. بازی ای که طلایی پوشان در آخرین دقیاق نیمه اول با گل اسدی از روی نقطه پنالتی پیش افتادند و تا پایان از ان دفاع کردند تا سومین شکست پیاپی استقلال مقابل سپاهان رقم بخورد.

هفته پنجم: استقلال ۱-۱ پرسپولیس، 2 امتیاز

تساوی در دربی رفت نیز منجر به از دست دادن دو امتیاز برای شاگردان نکونام شد. هر چند که آنها از نتیجه نهایی راضی بودند چرا که در آستانه دومین باخت قرار داشتند اما با  پنالتی لحظه آخری یامگا از شکست تلخ دربی گریختند.

هفته نهم: شمس آذر ۲-۲ استقلال، 2 امتیاز

پرگل‌ترین تساوی خارج از خانه این فصل استقلال مقابل شمس آذر و در قزوین اتفاق  افتاد. در حالی که شاگردان نکونام با پنالتی یامگا از حریف پیش افتادند اما در نهایت کار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

هفته یازدهم: ذوب آهن 1-1 استقلال

گل زیبای سهرابیان توسط علیاری با چاشنی بدشانسی مهدی پور توسط ذوبی‌ها پاسخ داده شد تا استقلال برای دومین بازی پیاپی‌خارج از خانه با تساوی متوقف شود

هفته دوازدهم: فولاد ۰-۰ استقلال، 2 امتیاز

اولین مساوی بدون گل این فصل استقلال در اهواز رقم خورد. جایی که شاگردان سرمربی اسپانیایی فولاد به خوبی از پس مهره های تهاجمی استقلال برآمدند و در پایان این دیدار کم موقعیت و پر زد و خورد با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هفته چهاردهم: گل گهر ۱-۱ استقلال، 2 امتیاز

آبی ها در آخرین بازی خارج از خانه نیم فصل اول مقابل شاگردان اوزونیدیس با تساوی یک بر یک متوقف شدند تا دو امتیاز حساس خارج ازخانه دیگر را این بار در سیرجان جا گذاشت و با یک امتیاز به تهران بازگشت.

هفته هجدهم: ملوان ۱-۱ استقلال، 2 امتیاز

اولین توقف استقلال در نیم فصل دوم را مهدی تارتار و شاگردانش در سن سیروس رقم زدند. جایی که استقلال فاصله‌ای با دومین شکست فصل نیز نداشت اما ماشاریپوف خیلی زود پاسخ گل سلیمانی‌ را داد تا در نهایت بازی با تساوی به پایان برسد.

هفته بیستم: پرسپولیس ۰-۰ استقلال، 2 امتیاز

دربی برگشت نیز همانند بازی رفت با تساوی به پایان رسید تا سهم سرخابی‌ها از ۱۸۰ دقیقه تلاش مقابل همدیگر تنها دو امتیاز باشد. هرچند که در پایان این بازی استقلال به اختلاف سه امتیازی در صدر جدول باقی ماند.

هفته بیست و دوم: استقلال 2-2 مس رفسنجان، 2 امتیاز

یکی از تماشایی ترین دیدارهای استقلال در نیم فصل دوم همین بازی بود. بازی ای که انگیزه پرسپولیسی ها را دوچندان کرد تا اختلاف سه امتیازی را به یک امتیاز کاهش دهند و در نهایت شاگردان اوسمار نهایت استفاده را از توقف آبی ها بردند و اختلاف را کم کردند.

هفته بیست و پنجم: تراکتور 0-0 استقلال، 2 امتیاز

استقلال و نکونام خوش شانس بودند که با وجود تساوی مقابل تراکتور، صدر جدول را از دست ندادند چرا که سپاهان در آزادی پرسپولیس را متوقف کرد تا اختیار قهرمانی همچنان در اختیار شاگردان نکونام باقی بماند.

هفته بیست و هشتم: نساجی 0-0 استقلال، 2 امتیاز

و در نهایت آخرین تساوی استقلال که پس از بیست هفته صدر جدول را از آن ها گرفت. دیداری که شاید شکست سه بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در نیمه اول از جمله دلایل رقم خوردنش بود چرا که شاگردان نکونام در نیمه دوم چندان به آب و آتش نزدند چرا که آن ها با یک مساوی هم همچنان صدرنشین باقی می‌ماندند.

 

نظر شما