شناسهٔ خبر: 66987668 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افتتاح و آغار بکار عمليات زير ساختي 50 پروژه بندري و دريايي در کشور

صاحب‌خبر -
افتتاح و آغار بکار عمليات زير ساختي 50 پروژه بندري و دريايي در کشور
خبرگزاری آریا-طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی 27 پروژه بندری و دریایی و همچنین عملیات اجرایی 23 پروژه مهم زیرساختی سازمان بنادر و دریانوردی بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا،در این مراسم مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که فرصت های سرمایه‌گذاری در بنادر ایران بی بدیل است گفت:مردم اثرات سرمایه‌گذاری ها در سواحل را  سال های آینده خواهند.
وی با اشاره  به رشد 45 درصدی ترانزیت دریایی در دو ماه امسال، گفت:  در حوزه توسعه ناوگان دریایی در شمال و جنوب باید به این نکته اشاره کنم که ایران با 80 شناور تناژ برابری با ناوگان روسیه دارد.
بذرپاش اظهار کرد: اسکله ها و بنادر محلی برای تضمین اشتغال مردم احداث خواهد شد. از سوی دیگر توسعه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در پسکرانه ها، آماده سازی اراضی در پسکرانه و... سرمایه‌گذاری را جذاب تر خواهد کرد.
 وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه با قراردادی که با هند امضا کرده ایم تجهیزات بندر چابهار تامین می شود، اظهار کرد: بنا شد فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی به شرکت های داخلی واگذار شود؛ در این راستا موافقتنامه 550 میلیون دلاری توسعه این بندر به تایید بنده رسید.وی اضافه کرد:کشتیرانی ج.ا.ا و بنیاد مستضعفان به‌طور مشترک فاز 2 توسعه بندر شهید بهشتی را اجرا می کنند.
بنا بر این گزارش جمع کل ارزش روز پروژه‌های قابل افتتاح در روز جاری 120هزار میلیارد ریال است که 115هزار میلیارد ریال آن از محل منابع داخلی تامین شده و 5 هزار میلیارد ریال دیگر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
این پروژه‌ها در 6 استان مازندران، گیلان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان افتتاح شد.
همچنین عملیات اجرایی 23 پروژه مهم زیرساختی سازمان بنادر به ارزش 569 هزار و 909 میلیارد ریال در 6 استان های مذکور  غاز شد..





 
 

نظر شما