شناسهٔ خبر: 66987567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان:

صاحبان طرح های فناورانه به سراغ سرمایه گذاران بروند| آبی از دولت گرم نمی شود

گرگان- رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان گفت: شرکت های دانش بنیان و افراد دارای ایده و طرح های فناورانه باید بدانند که از دولت چیزی بر نمی آید و این افراد نباید در انتظار کمک دولت بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، سعید صفوی صبح یکشنبه در نخستین جلسه کمیسیون دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان که در محل اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان و افراد دارای ایده و طرح های فناورانه باید بدانند که از دولت چیزی بر نمی آید و این افراد نباید در انتظار کمک بخش دولتی بمانند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: اگر پروژه های خود را معطل پول دولت بگذارید، وقت خود را بیهوده در این راه صرف کرده اید زیرا یا چیزی عاید شما نمی شود و یا پولی که دریافت می کنید، قابل توجه نیست.

وی گفت: به شرکت های دانش بنیان و واحد های فن آور توصیه می کنم به سمت کمک گرفتن از بخش خصوصی بروند.

صفوی بیان کرد: متاسفانه تجربه شخصی من به عنوان یک سرمایه گذار از ورود به پارک و علم و فناوری تجربه خوبی نبود و اطلاعات و مشاوره خوبی به من ارائه نشد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان گفت: پارک علم و فناوری باید سرمایه گذار، تجار و تولید کنندگان را به واحد های فن آور متصل کند و اتاق بازرگانی می تواند مبدا خوبی به این منظور باشد.

صفوی بیان کرد: اگر واحدهای فناوری و صاحبان طرح و ایده های فناورانه با تجار اتاق بازرگانی ارتباط بگیرند قطعا نتیجه خوبی را کسب خواهد کرد و بسیاری از مشکلات آنها حل خواهد شد.

وی ادامه داد: ما حاضریم روی پروژه های فناورانه سرمایه گذاری کنیم اما مشکل اینجاست که سرمایه گذاران و واحد های فن آور نمی تواند همدیگر را پیدا کنند که چنانچه این مسئله مرتفع شود بسیاری از مشکلات استان در این حوزه حل خواهد شد.

وی بیان کرد: یک واحد تولیدی نمی تواند همزمان تولید کننده و صادر کننده باشد و در سایر کشورها هم این دو حوزه از هم جدا هستند زیرا صادرات نیازمند یک گروه و تیم مختص بازرگانی است.

نظر شما