شناسهٔ خبر: 66987121 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نسل جدید آسانسورهای خانگی

صاحب‌خبر -
نسل جدید آسانسورهای خانگی
خبرگزاری آریا- نسل جدید آسانسورها، به سیستم هایی اطلاق می شوند که هم از فناوری های پیشرفته و هم از تجهیزات و قطعات بهتر و ارتقا یافته تر نسبت به مدل های قبلی استفاده می کنند. در این شرایط کارایی، ایمنی، راحتی و سرعت آن ها در جابجایی کاربران بهبود می یابد. این بالابرها ضمن ارائه عملکرد بهتر، مصرف انرژی کم تری نیز دارند. آسانسورهای نسل جدید شامل مدل های خانگی نیز می شوند. در آسانسورهای خانگی جدید، انواع فناوری های جدید به کار رفته اند تا کاربران داخل منزل بتوانند راحتی و ایمنی بیشتری در حین استفاده از این بالابرها داشته باشند. همچنین کنترل عملکرد آسانسور نیز نسبت به قبل آسان تر باشد. در این مطلب به بررسی نسل جدید آسانسورهای خانگی پرداخته ایم.

آسانسورهای خانگی جدید چه ویژگی هایی دارند؟

نسل جدید آسانسورها و به طور خاص آسانسورهای خانگی ویژگی های مختلفی دارند که باعث تمایز آن ها از سیستم های سنتی می شود. در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی ها پرداخته ایم.

  • بازدهی بالای انرژی: نسل جدید آسانسورهای خانگی مجهز به سیستم های کنترل هوشمند بوده و در آن ها از الکتروموتورهایی با مغناطیس دائم استفاده می شود. در این حالت راندمان انرژی در این سیستم ها بالاتر رفته و مصرف برق کم تر می شود.
  • ارتقای ایمنی: در آسانسورهای خانگی جدید همانند سایر سیستم ها، تجهیزات ایمنی پیشرفته ای به کار رفته اند که می توانند امنیت کاربران را در حین استفاده از دستگاه حفظ کرده و از بروز حوادث جلوگیری کنند. از این تجهیزات ایمنی می توان به انواع ترمزهای اضطراری و سیستم های تشخیص خرابی در آسانسور اشاره کرد.
  • راحتی استفاده: نسل جدید آسانسورهای خانگی راحتی هر چه بیشتر کاربران را به هنگام استفاده ایجاد کرده اند. در این سیستم ها، تجهیزات پیشرفته تعلیق با فناوری های جدید، باعث حرکت نرم و بدون سروصدا می شود. به علاوه سیستم های روشنایی، صوتی، تصویری و تهویه مطبوع نیز باعث می شوند تا کاربران آسایش بیشتری در حین جابجایی با این بالابرها داشته باشند.
  • سرعت بالاتر: آسانسورهای خانگی جدید، قادرند با سرعت بیشتری نسبت به سیستم های قبلی کاربران را جابجا کنند.
  • طراحی زیباتر: نسل جدید بالابرهای خانگی، طراحی زیباتر و جذاب تری دارند. این نوع طراحی باعث ایجاد نمای زیبا و جذابی در منزل یا ساختمان مسکونی می شود.
  • اتصال به سیستم های هوشمند و شبکه های رایانه ای: آسانسورهای خانگی جدید امکان اتصال به شبکه های رایانه ای و سامانه های هوشمند خانه یا ساختمان را دارند. این مزیت باعث می شود تا کار کنترل آسانسور از راه دور فراهم می شود.
  • سازگاری با محیط زیست: بالابرهای خانگی جدید از متریال سازگار با محیط زیست ساخته شده و مجهز به سیستم های بازیافت انرژی هستند. در این صورت نوع متریال استفاده شده و مصرف کم تر انرژی این سیستم ها باعث می شود تا به محیط زیست آسیب نزنند.
  • تنوع مدل: نسل جدید بالابرهای خانگی تنوع مدل های بالایی دارند. به طوری که این سیستم ها در انواع مدل های کششی، هیدرولیکی، روملس یا بدون موتورخانه، شیشه ای یا پانوراما، ویلچربر و غیره تولید شده که امکان انتخاب آن ها مطابق با نیازها فراهم می شود.

معرفی برخی از انواع آسانسورهای خانگی جدید

در این بخش می خواهیم برخی از انواع آسانسورهای خانگی جدید را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم. این نوع آسانسورها با استفاده از پیشرفت علم و فناوری های جدید طراحی و ساخته می شوند و امکانات خاصی نسبت به آسانسورهای نسل های قبل دارند.

  • آسانسور خانگی اینترنتی

آسانسورهای خانگی اینترنتی یکی از مدل های جدید بالابرهای خانگی هستند که با استفاده از فناوری اطلاعات، کار سرویسکاران برای رفع عیب و تعمیرات دستگاه را آسان تر می کنند. این بالابرهای خانگی، توانایی جمع آوری اطلاعات مربوط به خرابی ها و ایرادات ایجاد شده در سیستم را دارند. سپس این اطلاعات را پردازش و تجزیه و تحلیل کرده و نتیجه نهایی را به سرویسکار اعلام می کنند.  در این شرایط سرویسکار به سرعت می تواند وضعیت آسانسور را از نظر سالم یا خراب بودن مورد بررسی قرار دهد. سپس در صورت وجود خرابی، سریعا آن را با انجام اقدامات لازم برطرف کند.

  • آسانسورهای سبز

آسانسورهای سبز یکی دیگر از انواع آسانسورهای خانگی جدید هستند که با محیط زیست سازگاری زیادی دارند. سیستم محرکه این بالابرها به نحوی طراحی و ساخته شده است که می تواند تا 80 درصد نسبت به مدل های هیدرولیکی سنتی کم تر انرژی مصرف کند. همچنین سنسورهای تعبیه شده در این آسانسورها به هنگام استفاده نکردن از دستگاه، با خاموش کردن تمامی لامپ ها و سیستم تهویه آن به طور هوشمند، از هدررفت انرژی جلوگیری می کنند.

  • آسانسورهای هوشمند

نوع سوم از نسل جدید آسانسورهای خانگی، بالابرهای هوشمند هستند. به طوری که روی این آسانسورها انواع تجهیزات هوشمند همچون گوشی های هوشمند، تلویزیون و سایر فناوری های مدرن نصب می شوند. یکی از این فناوری ها امکان کنترل عملکرد آسانسور به کمک اپلیکیشن روی موبایل است. برای مثال به هنگام ترک خانه امکان احضار آسانسور به طبقه مورد نظر یا از دسترس خارج کردن آن وجود دارد.

  • آسانسورهای خورشیدی

یکی از انواع کاملا جدید از آسانسورهای خانگی، بالابرهای خورشیدی هستند که به منظور حفظ محیط زیست و سازگاری با آن طراحی و ساخته شده اند. این آسانسورها تا حد امکان از نور خورشید به منظور تولید انرژی مورد نیاز خود استفاده می کنند. در این صورت با تغذیه آسانسور توسط نور خورشید، نیازی به مصرف برق سراسری وجود نخواهد داشت. استفاده از این نوع آسانسورهای خانگی برای مناطق و مکان هایی مناسب است که در روزهای زیادی از سال تابش نور خورشید در آن ها وجود دارد. آسانسورهای خورشیدی بدون ایجاد آلودگی و هزینه نکردن برای مصرف برق، سیستم هایی مقرون به صرفه محسوب می شوند.

استفاده از هوش مصنوعی در نسل جدید آسانسورهای خانگی

استفاده از هوش مصنوعی در حوزه های مختلف به طور چشمگیری در حال گسترش است. در صنعت آسانسور نیز شاهد گسترش تدریجی استفاده از هوش مصنوعی و قابلیت های آن هستیم. هوش مصنوعی در انواع آسانسورهای جدید از جمله بالابرهای خانگی کاربردهای متعددی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.

  • یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در آسانسورهای خانگی جدید، سامانه های پیش بینی مقصد است. سنسورها و دوربین ها در این سامانه ها طبقه مورد نظر را پیش بینی کرده و کابین را تا رسیدن به آن حرکت می دهند.
  • سامانه های تشخیص چهره از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در آسانسورهای خانگی جدید است که قادر به شناسایی چهره مسافران هستند. پس از تشخیص چهره کاربران مجاز، جابجایی آن ها به طبقه مورد نظر امکان پذیر خواهد بود.
  • با استفاده از سامانه های دستیار مجازی که با کمک هوش مصنوعی کار می کنند، امکان راهنمایی کاربران و پاسخ به سوالات آن ها در نحوه جابجایی با آسانسور وجود دارد.
  • سامانه های کنترل ترافیک از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در آسانسورهای جدید از جمله مدل های خانگی است. با این سامانه ها می توان ترافیک کاربران را مدیریت کرد که در این صورت زمان انتظار برای سوار شدن به کابین کاهش می یابد. البته این نکته را باید بگوییم که این سامانه ها بیشتر برای آسانسورهایی کاربرد دارند که در ساختمان های بلند نصب شده و کاربران زیادی از آن ها استفاده می کنند.
  • کاربرد دیگر هوش مصنوعی در آسانسورهای خانگی جدید، سامانه های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه است. با استفاده از این سامانه ها امکان پیش بینی خرابی ها و ایرادات احتمالی در سیستم آسانسور وجود دارد و پیش از آن که خرابی ها تشدید شود، می توان با اقدامات لازم سریعا آن ها را برطرف کرد.

کلام پایانی

نسل جدید آسانسورهای خانگی سیستم هایی کم مصرف، پربازده، برخوردار از قابلیت های متنوع و با ایمنی بالاتری هستند که به تدریج نصب و استفاده از آن ها گسترش می یابد. این سیستم ها با ارائه عملکرد بسیار مطلوب و امکانات کم نظیری که دارند، راحتی و آسایش هر چه بیشتر کاربران به هنگام استفاده از آن ها را به دنبال خواهند داشت.



نظر شما