شناسهٔ خبر: 66986300 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گزارش معاملات بازار سهام امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳:

افت معاملات بورس / خروج سرمایه از سهم‌های بزرگ+ اینفوگرافیک

امروز نماد بوعلی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 30 میلیارد تومان بود. پس از بوعلی، نمادهای ثفارس، شستا، شپنا و خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

صاحب‌خبر -

 در معاملات روز یکشنبه 13 خرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 6 هزار و 807 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 87 هزار و 272 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 3 هزار و 179 واحدی در رقم 681 هزار و 562 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 139 واحدی به رقم 22 هزار و 562 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و 213 واحد به سطح 120 هزار و 553 واحد رسید. 

افت معاملات بورس / خروج سرمایه از سهم‌های بزرگ

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 252 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد بوعلی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 30 میلیارد تومان بود. پس از بوعلی، نمادهای ثفارس، شستا، شپنا و خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خدیزل، حسینا، خاور، وتوکا و فزر تعلق داشت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای شپنا، شبندر و بوعلی نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فارس، سیدکو و تجارت از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای شگویا، هرمز و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای تجلی، خدیزل و خاور نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و ذوب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، خاور و فزر بیشترین تراکنش را داشتند. 

گزارش بورس 13 خرداد

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 198 هزار و 768 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 191 هزار و 833 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 29 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 593 میلیارد تومان رسید. 

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 52 میلیارد تومان بود. 

پس از خودرو، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و حسینا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خدیزل و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 373 میلیون و 184 هزار و 839 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد خودرو و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 57 نماد صف خرید داشتند و 232 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 169 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 10 درصدی به 414 میلیارد تومان رسید.

نظر شما