شناسهٔ خبر: 66985172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین انجام شد؛

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی کشت محصولات زراعی در قزوین

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین از تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی کشت محصولات زراعی در طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر حسن جلیلوند در نشست وبیناری طرح جهش تولید برگزار شد اظهار کرد: ۱۰۰ درصد تعهدات استان قزوین در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین و کاشت محصولات زراعی در این دیمزارها محقق شد.

وی افزود: براساس برنامه ابلاغی برای سال زراعی جاری ۱۲۰ هزار هکتار طرح جهش تولید در دیمزارها در استان تعیین شده که تاکنون در سطح ۱۲۱ هزار و ۶۳۱ هکتار یعنی بیشتر از برنامه ابلاغی کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در این طرح ۱۰ محصول زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه‌ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی به زیرکشت رفته که تاکنون ۱۰۲ هزار و ۳۲۶ هکتار گندم، شش هزار و ۸۷۳ هکتار جو، ۲۸۵ هکتار کاملینا، ۳۵ هکتار گلرنگ، ۸۴۰ هکتار علوفه دیم، سه هزار و ۹۱۱ هکتار نخود، ۴ هزار و ۷۸۵ هکتار عدس و دو هزار و ۵۷۴ هکتار گیاهان دارویی و… کشت شده است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در شش شهرستان و ۴۰۸ روستای استان در حال اجراست و بیش از چهار هزار نفر از کشاورزان طرف قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزارها هستند.

جلیلوند یادآور شد: تاکنون ۱۱۱ کشاورز برای اخذ تسهیلات کم بهره خرید ادوات کشاورزی دیم به بانک ملی معرفی که ۲۱ نفر موفق به دریافت ادوات شده اند و مابقی در دست اقدام است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۸۰ برنامه آموزشی ترویجی برای کشاورزان برگزار که چهار هزار و ۵۱۱ نفر روز در این برنامه‌ها حضور داشتند و ۱۱ هزار و ۹۳ نفر روز نیز از آموزش‌های انفرادی بهره مند شدند.

جلیلوند افزود: برداشت محصولات کاملینا و زیره سبز در دیمزارهای استان آغاز شده است.

نظر شما