شناسهٔ خبر: 66984984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتراض ترامپ به بهره برداری تبلیغاتی از نام وی

کمپین دونالد ترامپ خواستار توقف تولید محصولات تبلیغاتی رئیس کمیته آزادی کنگره، به دلیل بهره برداری نادرست تبلیغاتی از نام و تصویر ترامپ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمپین دونالد ترامپ در نامه‌ای تحت عنوان نامه قرار منع به کمپین «باب گود» رئیس کمیته آزادی مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار توقف تولید علایم و نشانه های تبلیغاتی از سوی وی شد که نشان دهنده حمایت ترامپ از او در انتخابات مقدماتی کنگره در  ایالت ویرجینیا است.

بر این اساس، کمپین گود علایم و نشانه های فلزی و محصولاتی از این قبیل را تولید و پخش کرده که در آن حمایت ترامپ از او نشان داده شده است اما دونالد ترامپ، سناتور «جان مک گوییر» از ایالت ویرجینیا را برای نمایندگی این ایالت در کنگره تایید کرده است. فردی که رقیب باب گود برای تصاحب صندلی کنگره در انتخابات مقدماتی این ایالت در 18 ژوئن است.

کمپین ترامپ پس از آن این نامه را برای گود ارسال کرد که دریافت کمپین انتخاباتی گود، از نام و تصاویر و حمایت قبلی ترامپ، برای بالابردن شانس خود در انتخاب مجدد به عنوان نماینده ویرجینیا، استفاده می کند.

دیوید وارینگتون یکی از وکلای ترامپ در این نامه نوشت: در جریان باشید، شما و کمپین شما اجازه استفاده از نام رئیس جمهور ترامپ و یا کمپین او را برای نشان دادن حمایت نادرست وی از نامزدی ایشان، ندارید. شما یا کمپین شما مجاز به طرح این ادعا نیستید که با رئیس جمهور ترامپ و یا با کمپین او در ارتباط هستید.

همچنین در این نامه آمده است: تولید و نمایش محصولاتی که تاثیر نادرست بر رای دهندگان دارد و نشان می دهد رئیس جمهور ترامپ از نامزدی شما حمایت می کند، فریب رای دهندگان ناحیه پنجم ویرجینیا در انتخابات کنگره است.

کمپین گود تصویری از خود را در حالی که نام ترامپ در بالای نام گود قرار گرفته، بر روی تابلوهایی تولید و منتشر کرده است که حاکی از حمایت ترامپ از اوست در صورتی که ترامپ او را تایید نکرده است.

در این نامه تاکید شده که این کار سوء استفاده از اعتماد رای دهندگان برای طرح ادعاهای نادرست است. علاوه بر این، اگر شما از نام و تصویر رئیس جمهور ترامپ استفاده می کنید و یا از هر وسیله ی مشابهی که نشان دهنده حمایت ترامپ است، استفاده می کنید، فریب دادن اهداکنندگان کمک های مالی است.

دونالد ترامپ در تایید مک گوییر در شبکه اجتماعی تروث سوشیال، به حمایت قبلی گود از ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و رقیب سابق خودش در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان اشاره کرد. زمانی که دیسانتیس از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد، باب گود حمایت خود را به ترامپ تغییر داد و متعهد شد که در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به دونالد ترامپ رای خواهد داد.

ترامپ در این پست نوشت: باب گود برای ویرجینیا و برای آمریکا بد است. او در اقدامی غیرمنتظره حمایت خود را تغییر داد و همواره به من حمله و با من مبارزه کرده است. اما در واقع این کار بسیار دیر است. آسیب وارد شده است.

این در حالی است که گود برای حمایت از ترامپ در دادگاه پرداخت حق السکوت، در اواسط ماه مه به نیویورک سفر کرده بود. دادگاهی که در نهایت منجر به محکومیت ترامپ در تمام 34 فقره مورد اتهامی وی شد.

روز پنچ شنبه 30 ماه مه سرانجام پس از ماه‌ها کش و قوس، در نهایت هیئت منصفه دادگاه منهتن نیویورک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در ارتباط با پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال 2016 و مخفی نگه داشتن صورت‌حساب‌های مالی آن گناهکار شناخت.

اما دونالد ترامپ نامزد انتخابات 2024 آمریکا، پس از محکومیت در دادگاه پرداخت حق السکوت، با حالتی خشمگین متعهد به ادامه مبارزه در این مسیر شد.

درهمین حال پس از آنکه ترامپ در تمام 34 فقره اتهامی خود در پرونده پرداخت حق السکوت گناهکار شناخته شد، طرفداران وی، در پست های زیادی در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها خواستار به راه افتادن شورش و انتقام سخت شدند.

همچنین نتایج نظرسنجی های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد پس از محکومیت ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت، 10 درصد جمهوری خواهان اعلام کردند که در انتخابات پیش رو، به احتمال کمتر به ترامپ رای می دهند.

انتهای پیام/

نظر شما