شناسهٔ خبر: 66984255 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

قیمت تخم مرغ | افزایش قیمت تخم مرغ

قیمت تخم مرغ در بازار امروز اعلام شد | هر کیلو تخم مرغ چند؟

قیمت تخم مرغ در تاریخ 14 خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

جزئیات جدید از بازار قیمت تخم مرغ را در ادامه بخوانبد.رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: از ابتدای سال ۳۸ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشت.

حمیدرضا کاشانی با بیان اینکه ممنوعیتی در صادرات تخم مرغ به عراق نداشتیم، گفت: هم اکنون روند صادرات به عراق جاری است و تنها برای مدت ۲ تا ۳ روز به سبب افزایش عوارض ماشین‌ها از سوی دولت عراق، محدودیتی ایجاد شده بود.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای سال ۳۸ هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات ۱۰ درصد رشد داشته است.

کاشانی ادامه داد: طبق آمار ۱۵ هزارتن تخم مرغ تولیدی از ابتدای سال به عراق و مابقی دیگر کشورها صادر شده است و طبق روال سنوات قبل در فصل گرما، صادرات تا حدودی کاهش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت خرید حمایتی تخم مرغ افزود: اتحادیه در راستای حمایت از مرغداران تاکنون ۲ هزارتن تخم مرغ از مرغداران خرید حمایتی داشته است و کماکان این طرح تا پایان تیرماه ادامه دارد. اما از الان نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به خرید حمایتی تخم مرغ داشت.

او متوسط قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۴۸ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با خرید حمایتی و سیاست‌گذاری اعلام قیمت درخصوص صادرات، بازار تخم مرغ به تثبیت رسیده است.

کاشانی از توزیع روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در سطح بازار خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ خرداد به بالای ۱۰۵ هزارتن برسد.

 

نظر شما