شناسهٔ خبر: 66983773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رسانه‌های اسرائیلی: «حزب‌الله تنها از 5 درصد زرادخانه تسلیحاتی خود استفاده می‌کند/لبنان در حال تبدیل شدن به جبهه اصلی جنگ است»

صاحب‌خبر -

شفقنا-رسانه‌های اسرائیلی امروز یکشنبه با اشاره به توانایی‌های نظامی حزب‌الله و نحوه برخورد آن با تحولات جبهه شمالی، تصریح کردند: این جبهه به تدریج در حال تبدیل شدن به «جبهه اصلی نبرد» است.

به گزارش شفقنا، وی‌سایت اسرائیلی «وای نت» به نقل از ارتش این رژیم اعلام کرد: «حزب الله طی چند ماه گذشته از نبردها تنها از 5 درصد زرادخانه تسلیحاتی خود به عنوان میدان آزمایشی در برابر ارتش برای آماده شدن برای یک نبرد واقعی و گسترده استفاده می‌کند.»

وای نت افزود: حزب الله هر روز در تلاش است تا سیستم‌های پدافند هوایی را دور بزند و به نقطه ضعف‌های آن دست یابد؛ این موضوع از زوایای متفاوت شلیک موشک‌ها، حجم شلیک‌ها و میزان مواد منفجره متفاوت بکار رفته در موشک‌ها و پهپادها روشن است.

به نوشته وای نت، حزب‌الله دیروز شنبه موشک‌های برکان را به سمت پایگاه «گیبور» ( مقر تیپ 769 ) شلیک کرد علی‌رغم برد محدود آتش نسبت به مقادیر موجود اما عملیات موفقیت‌آمیز بود و خسارت جدی به این پایگاه واقع در کریات شمونا وارد کرد.

بر این اساس، استفاده از موشک سنگین برکان با توجه به ابعاد تخریب فوق‌العاده و وزن تقریبا نیم تنی مواد منفجره بکار رفته در آن، کارایی خود را از نظر آسیب‌های مادی و روانی به اثبات رساند.

جنگ واقعی

در همین ارتباط، «یوسی يهوشع»، تحلیلگر امور نظامی در روزنامه یدیعوت آحارونوت اظهار داشت آنچه در شمال اتفاق می افتد «نبرد و درگیری موقت نیست بلکه یک جنگ واقعی است که به عنوان یک جبهه ثانویه و پشتیبان برای غزه آغاز شد، اما به تدریج به یک جبهه اساسی و واقعی تبدیل می‌شود.

يهوشع افزود: «حملات حزب‌الله در حال تشدید است و گلوله‌های راکت سنگین‌تر می‌شوند، در حالی که برُد آن به عکا رسیده است؛ اواخر هفته گذشته بسیار پرتنش سپری شد و شاهد پرتاب ده‌ها گلوله راکت از جمله موشک‌های ضد تانک و پهپادها بودیم که به مناطق بسیار دورتر عکا رسیدند.

وی افزود: حزب الله از ابتدای جنگ حدود 340 گلوله راکت سنگین پرتاب کرده است که بین 100 تا 500 کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کند، این راکت‌ها کوتاه برد هستند اما باعث ایجاد خسارت زیادی می‌شوند.

این تحلیلگر امور نظامی اسرائیلی همچنین درباره اقدام سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مدیریت نبرد آگاهی‌بخشی علیه اسرائیل به موازات تحولات میدانی  صحبت کرد و گفت: این نبرد «نصرالله اصرار دارد در سخنان خود به گزارش‌های اسرائیلی درباره حجم خسارات و تلفات اشاره کند.»

وی افزود: نصرالله در تمام سخنرانی‌های اخیر خود پایان جنگ در شمال را به توقف جنگ در غزه مرتبط می‌داند، بنابراین، اکنون همه نگاه‌ها به مذاکرات با حماس معطوف است، زیرا نتایج آنجا مشخص می‌کند که در جبهه شمالی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.»

متن این خبر در المیادین

نظر شما