شناسهٔ خبر: 66983522 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هدیه تهرانی در فیلم زندگی امام خمینی(ره)

در «فرزند صبح»، عبدالرضا اکبری نقش امام خمینی (ره) را در سکانس‌هایی کوتاه ایفا کرده و بعد کل فیلم فلاش‌بک به کودکی سید روح‌الله خمینی است. هدیه تهرانی هم از دیگر بازیگران این فیلم است که نقش دایه را بازی کرده است.

صاحب‌خبر -

کارگردان فیلم «فرزند صبح» قصد دارد برای بهتر شدن کیفیت فیلم برخی سکانس‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی روتوش کند.

بهروز افخمی در پاسخ به اینکه آیا «فرزند صبح» را که روایتی از کودکی بنیانگذار انقلاب اسلامی است، در آستانه فرا رسیدن ۱۴ خرداد اکران نمی‌کند، بیان کرد: می‌خواهم دوباره روی این فیلم کار کنم و درواقع با استفاده از امکاناتی که هوش مصنوعی به وجود آورده، کار‌هایی را انجام خواهم داد.

به گزارش ایسنا، او افزود: البته کار چشمگیری قرار نیست انجام شود، ولی مثلا در جا‌هایی که آثار گریم سنگین بازیگر به چشم می‌آید می‌توان با هوش مصنوعی کار تمیزتری ارائه کرد.

افخمی با اشاره به اینکه قبلا هم می‌خواست یک کپی سیاه و سفید از فیلم داشته باشد، ادامه داد: برای نمایش فیلم که احتمالا همزمان با سالروز ولادت امام خمینی (ره) خواهد بود، در تلاش هستم که کپی سیاه و سفید هم آماده شود تا در سالن‌های سینما هم نسخه رنگی و هم نسخه سیاه و سفید اکران شود.

«فرزند صبح» یکی از حاشیه‌دارترین فیلم‌های تولید شده در سینمای ایران بوده که با وجود نمایش در جشنواره عمار یا چند موقعیت دیگر، پس از ۱۴ سال هنوز به اکران عمومی نرسیده است.

«فرزند صبح» اولین بار در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ و در سالن همایش‌های برج میلاد به نمایش درآمد که کیفیت پایین فیلم حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت و حتی صدای اعتراض کارگردان را هم بلند کرد چرا که فیلم در نبود او تدوین و به جشنواره ارائه شده بود. حالا پس از گذشت بیش از یک دهه کشمکش، نسخه‌ای از این فیلم با تایید کارگردان آماده اکران شده است.

افخمی چند سال قبل در مصاحبه‌ای گفته بود، «فرزند صبح» بهترین فیلمی است که تاکنون ساخته است.

این کارگردان اواخر سال گذشته در مصاحبه‌ای گفت: فکر می‌کنم «فرزند صبح» بهترین فیلمی است که ساخته‌ام و دوست دارم این آخرین فیلم من به عنوان کارگردان سینما در ایران باشد.

در این فیلم عبدالرضا اکبری نقش امام خمینی (ره) را در سکانس‌هایی کوتاه ایفا کرده و بعد کل فیلم فلاش‌بک به کودکی سید روح‌الله خمینی است. هدیه تهرانی هم از دیگر بازیگران این فیلم است که نقش دایه را بازی کرده بود.

نظر شما