شناسهٔ خبر: 66980669 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

دبیرکل انجمن مسلمانان اهل‌البیت اندونزی در وبینار" امام خمینی (ره) پرچمدار وحدت و مقاومت":

وحدت مطرح شده از سوی امام راحل، پایه و اساس مذهبی دارد/ امام خمینی (ره)؛ الهام بخش و عامل تحولات اساسی در جهان

دبیرکل انجمن مسلمانان اهل‌البیت اندونزی بر این باور است که پایه اصلی فکری امام خمینی (ره) اخوت و همگرایی مسلمانان بوده و وحدت مطرح شده از سوی ایشان، پایه و اساس مذهبی دارد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، "حیاتی محمد اروی" دبیرکل انجمن مسلمانان اهل‌البیت اندونزی در وبینار" امام خمینی (ره) پرچمدار وحدت و مقاومت" که امروز (یکشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، سالگرد رحلت امام خمینی(ره) را به مردم ایران و مسلمانانی که او را دوست دارند، تسلیت گفت و تاکیدکرد: تمام افرادی که مبارزات امام خمینی را به یاد می‌آورند نقش بزرگ امام خمینی راحل را برای جهان اسلام فراموش نخواهند کرد.
 
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به عنوان یک دانشمند دینی الهام بخش و عامل تحولات اساسی در جهان بود. تحولی که بر اساس ارزش‌های جهانی مانند عدالت، آزادی و حقوق بشر است؛ لذا تمامی افرادی که خواهان برقراری عدالت و آزادی هستند پس از رحلت امام راه ایشان را  ادامه دادند.
 
دبیرکل انجمن مسلمانان اهل‌البیت اندونزی دو نکته مهم برای تفکر امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: وحدتی که از سوی امام خمینی در حوزه سیاسی مطرح شد، پایه و اساس مذهبی داشت. پایه و اساس اصلی "معرفت شناسی وحدت"، قوانین اسلامی و آموزه‌های قرآن است. پایه اصلی فکری که امام خمینی(ره)  از ابتدا اخوت و همگرایی مسلمانان بود.
 
محمد اروی بیان داشت: امام راحل  به شدت بر اهمیت اخوت تاكيد كرد، زیرا استدلال ایشان بر آيه : "انما المؤمنون اخوة..؛" اشاره دارد که در واقع مومنان برادر یکدیگر هستند که این آیه خود گویای این واقعیت است که حمایت از برادری، نشانه ایمان افراد است.
 
وی نکته دوم را رابطه "مذهب" و "هویت ملی" با وحدت دانست و افزود: امام خمینی (ره) بیشتر از یک رهبر سیاسی، متفکر و محقق صالحی در زمینه دین بود.  بنیانگذار انقلاب اسلامی تفاوت مذهب را دلیل عدم وحدت آنان نمی‌دانست، چون معتقد بود همه پیرو قرآن‌اند و از یک پیامبر پیروی می‌کنند.
 
این استاد دانشگاه جاکارتا یادآور شد: امام خمینی (ره) وجود رأی‌های مختلف را انکار یا محکوم نمی‌کردند ولی معتقد بودند که اختلاف نظرها  نباید باعث اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود.
 
محمد اروی در پایان با اشاره به این واقعیت که اگر مسلمانان از قانون الهی آگاه بوده و به آن عمل کنند تمام مشکلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ..... حل خواهد شد، تصریح کرد: بحث درباره تفاوت‌ها  فقط ایجاد ترس و از بین بردن اتحاد و وحدت ملت‌ها خواهد شد؛ بنابراین مسلمانان باید وحدت واخوت داشته و برای ایجاد یک امت بزرگ با یکدیگر همبستگی داشته باشند.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما