شناسهٔ خبر: 66980234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اهدای ۶ قطعه شیء تاریخی به پایگاه‌های حفاظتی کرمان

محمد شجاعی

سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اهدای ۶ قطعه شیء تاریخی به پایگاه‌های حفاظتی شهرستان‌های بافت و ارزوئیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، مسلم ایرانمنش در مورد اهدای اشیای تاریخی و فرهنگی به پایگاه‌های حفاظتی سطح استان کرمان گفت: طی تمهیدات اطلاعاتی، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت اجتماعی سه قطعه شیء به پایگاه حفاظتی شهرستان بافت و سه قطعه شیء به پایگاه شهرستان ارزوئیه تحویل داده شد.

سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمان افزود: یک عدد خنجر مفرغی که در حین گودبرداری انتقال خط گاز در ارزوئیه کشف شده بود، توسط میراث‌بانان افتخاری به پایگاه حفاظتی این شهرستان تحویل شده و برابر کارشناسی صورت گرفته قدمت آن مربوط به هزاره سوم قبل میلاد مسیح است.

او اظهار کرد: سایر اشیا اهدایی شامل پیاله سفالی، ظرف آب‌ریز، سبوی بزرگ منقوش و خمره بزرگ منقوش همه از جنس سفال و مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد مسیح است.

ایرانمنش گفت: آموزش جوامع محلی در خصوص اهمیت میراث‌فرهنگی در حفظ و افزایش هویت ملی اهمیت بسزایی در همراهی مردم در حفاظت از آثار و اشیای تاریخی و فرهنگی استان کرمان داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما