شناسهٔ خبر: 66975990 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تشکيل نشست هماهنگي و هم‌افزايي براي برگزاري همايش توسعه فضاهاي اجتماعي و فرهنگي

صاحب‌خبر -
تشکيل نشست هماهنگي و هم‌افزايي براي برگزاري همايش توسعه فضاهاي اجتماعي و فرهنگي
خبرگزاری آریا - جمعی از معاونین امور اجتماعی و فرهنگی و نیز نمایندگان فرهنگی مناطق 22 گانه با اشاره به اینکه نباید در نظام مقدس جمهوری اسلامی، چهره محرومیت وجود داشته باشد، تصریح کردند: در اوایل انقلاب اسلامی، قدم های موثر زیادی برای محرومیت‌زدایی در بخش های مختلف برداشته شد و لازم است که این مسیر با مشارکت خیرین همچنان در حوزه‌های مختلف به ویژه اجتماعی و فرهنگی تداوم یابد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، دکتر سید محمد ناظم رضوی، مدیر عامل این شرکت در نشستی که به منظور هماهنگی و هم افزایی پیرامون همایش توسعه فضاهای اجتماعی و فرهنگی با مشارکت خیرین با حضور جمعی از معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه و همچنین نمایندگان سازمان ها، ادارات و شرکت ها برگزار شد، به ضرورت برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: مردمی سازی در توسعه فضاهای فرهنگی و نیز استفاده از ظرفیت‌ خیرین و حوزه های اجتماعی با انگیزه ،گامی ضروری به سوی توسعه پایدار فضاهای فرهنگی به شمار می آید.
وی با بیان این مطلب که تجربه مدیریت شهری بر ضرورت مدیریت مشارکتی و شهروند مدار، از تشخیص مساله تا تامین منابع و در نهایت بهره‌برداری تاکید دارد، تصریح کرد: محدودیت منابع یکی از چالش‌های مدیریت شهری به شمار می آید که در این میان یکی از مهمترین راهکارهای تأمین منابع،‌ استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین است.
رضوی ادامه داد: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با تجربه سی ساله در ادوار مختلف مدیریت شهری تهران و انجام پروژه‌های متنوع و متعدد و با توجه به تاکیدات شهردار تهران، در نظر دارد همزمان با بررسی و بازنگری طرح جامع توسعه فضاهای فرهنگی، زمینه جلب مشارکت شهروندان از مرحله نیازسنجی و تعریف تا احداث و بهره‌برداری از فضاهای فرهنگی را تدوین و برنامه‌ریزی کرده و به عنوان گام نخست، با همکاری کلیه واحدهای شهرداری تهران تجربیات و ظرفیت های موجود در داخل و خارج از شهرداری را شناسایی و معرفی کند.
وی با اشاره به اینکه نخستین همایش توسعه فضاهای فرهنگی با مشارکت خیرین در مجموعه ایوان ری برگزار می شود، خاطر نشان کرد:این همایش در وهله اول به جهت شناسایی خیرین و در وهله دوم بسترسازی برای حضور و مشارکت بیشتر مردم و خیرین و موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد.
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان این نکته که شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران بر خود موظف می بیند ضمن شناخت و معرفی این صاحبان سرمایه و خیرین در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ، پس از تکمیل و دسته بندی اطلاعات با همکاری واحدهای مربوطه، طرح ها را ارزیابی نموده و ضمن انتشار گزارش تفصیلی، طی مراسمی از طرح ها و عوامل درون و برون سازمانی آنها تقدیری شایسته کرده و با استفاده از دستاوردهای این اقدام نقشه راهی جهت توسعه فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تهران با استفاده از ظرفیت‌ خیرین شهرساز تهیه و پیگیری های لازم جهت بررسی و تصویب آن در مراجع مربوطه به عمل آورد.
اکرم رجای چوکامی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 2 نیز با اشاره به اینکه در این منطقه نیازمند توسعه هرچه بیشتر در حوزه فرهنگی هستیم، تصریح کرد: گسترش نمادهای معماری ایرانی اسلامی در سطح شهر، ایجاد پایگاهی برای حضور اقشار مختلف، به خصوص خانواد ه ها برای گذراندن اوقات فراغت از جمله اقدامات در جهت بهسازی وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه به شمار می آید.
وی به رایزنی ها پیرامون احداث چایخانه با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: میزبانی شایسته از زائرین ومجاورین و ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی آنان از جمله اولویت هایی ما در این زمینه است.
سید حمید رضا میر ابوطالبی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 4 نیز در ادامه این نشست گفت:سرمایه گذاری های عام المنفعه از سوی صاحبان سرمایه در سالهای گذشته موجب ایجاد زیرساختهای قابل توجه در برخی حوزه‌ها ، نظیر بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و غیره شده و لازم است در حوزه فضاهای اجتماعی فرهنگی نیز شاهد چنین سرمایه گذاری هایی باشیم.
وی ادامه داد: امیدواریم با حضور و مشارکت خیرین شاهد توسعه زیرساخت های فرهنگی با حفظ هویت ایرانی و اسلامی باشیم.
مهدی بصیری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 نیز به کمبودها در حوزه احداث و راه اندازی کتابخانه اشاره کرد و گفت: مشارکت خیرین در حوزه توسعه زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی بسیار اثرگذار و با ارزش است و پاداش نیکویی به دنبال دارد.
احمد بهشتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 نیز ضرروت مسئولیت اجتماعی افراد و سازمان ها در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: مدارس، مساجد و حسینیه‌های زیادی توسط افراد خیر ایجاد شده و مطمئناًکمبودهای مراکز فرهنگی و اجتماعی نیز با مشارکت خیرین حل و فصل خواهد شد.
وی افزود: شهرداری تهران باید مشکلات خیرین را در توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی برطرف کنند تا با عوارض سنگین شهرداری و دیگر موانع مواجه نشوند.
نازنین اسلامی پور، نماینده منطقه 3 گفت: باید از فضای اجتماعی و فرهنگی در سطح شهر استفاده بهینه‌ شود و رویکرد مشارکتی، هم‌افزایی و مردمی افزایش پیدا کند.
مهری جدی، نماینده اداره کل امور بانوان شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌ خیرین و خیریه‌ها گامی ضروری به سوی توسعه پایدار فضاهای فرهنگی به شمار می آید، گفت: در راستای جلب مشارکت خیرین لازم است نقطه نظرات آنان نیز به صورت کامل و جامع احصا شود.
لازم به ذکر است علی مهرابی، رئیس حوزه مدیر عامل و مدیر کل رفاه سازمان خدمات مشارکت های اجتماعی سید حمیدرضا میرابوطالبی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4، حامد خداوردی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 22، محسن راجی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 7، مهدی بصیری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، احمد بهشتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 21، مهدی مالمیر، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15، اکرم رجای چوکامی، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 2، محمدجواد جلالی ، رئیس اداره امور آسیب های منطقه 12،مجید اسماعیلی، رئیس اداره امور آسیب های منطقه 10، محمدرضا نوذریان، رئیس اداره امور آسیب های منطقه 1، رستمی، مدیر اداره مشارکت سازمان ، مهری جدی ، نماینده اداره کل امور بانوان ،نازنین اسلامی پور – نماینده منطقه 3، فرزانه روحی، نماینده منطقه 17، ، روح الله حیدرزاده، سرپرست اداره امور فرهنگی منطقه 5، ، زینب تاجیک، نماینده اداره کل سلامت ، ، سعید کریمی، نماینده مرکز فعالیت های دینی، از جمله افراد حاضر در این نشست بودند.
گفتنی است در ابتدای این نشست، مراسم عزاداری به مناسبت هفتمین روز شهادت شهید جمهور خادم الرضا آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهانش برگزار شد و یکی از مداحان اهل بیت علیه السلام به نوحه سرایی پرداخت.
انتهای پیام/

نظر شما