شناسهٔ خبر: 66973952 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

حرف‌های قابل تامل سرمربی سپاهان با بوی خداحافظی؛

مورایس: امکان ندارد اینجا جام قهرمانی ببرم!

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از پیروزی 4 بر یک مقابل شمس‌آذر در آخرین بازی فصل همه را شوکه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌ سه"، در حالی که تمام نگاه‌ها پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و قهرمانی این تیم به ورزشگاه آزادی دوخته شده بود، خبری از کنفرانس خبری مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان شنیده شد که حسابی متعجب کننده بود.

مورایس پس از مطرح کردن صحبت‌های ابتدایی خود درباره بازی و سپس پاسخ به سوال خبرنگاران به موضوعی کلی درباره وضعیت فوتبال در ایران اشاره کرد و با تاکید بر اینکه از بودن در سپاهان لذت نمی‌برد، رقابت با شرایط فعلی را نیز در آسیا غیرممکن توصیف کرد. 

او اینطور این دیدگاه خود را مطرح کرد: «مورایس گفت: دوست دارم بگویم. برای سال بعد ... شاید شما حس کرده باشید که من خوشحال نیستم. نمی‌شود به آینده نگاه کرد و گفت اینجا جام ببر. نه چون نمی‌شود اینجا و در این باشگاه جام برد و شاید من به اندازه کافی خوب نیستم که تیم را به لول قهرمانی ببرم و فرد دیگری باشد که بتواند این کار را انجام بدهد.»

2029176

مورایس سپس با جدا کردن خود از جامعه فوتبال ایران اضافه کرد: «شما سال آینده سه تیم در آسیا خواهید داشت که دو تیم در لیگ نخبگان هستند. در نظر بگیریم شاید به خاطر این بوده که لیگ بسیار عجیب و غریبی داشته‌ایم. با توجه به مباحث اسپانسرینگی که درباره استقلال و پرسپولیس می‌بینیم، چیز خوبی است که من درباره‌اش شنیده ام.» 

مورایس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شکل عجیبی سپاهان را از نظر بودجه و منابع مالی کوچک‌تر از استقلال و پرسپولیس توصیف کرد و گفت: «نمی‌خواهم درباره تیم‌های کوچک صحبت کنم. چون ما مشخصا به اندازه کافی کوچک هستیم که با آن دو باشگاه مقایسه نشویم. ولی می خواهم درباره تیم های بزرگ صحبت کنم. با بودجه ای که ما داریم اگر همه صادق باشند، فکر می کنم بسیار سخت خواهد بود که در رقابت‌های بین المللی با تیم‌های دیگر رقابت داشته باشیم.» 

مورایس سپس یکی از مهم‌ترین بخش‌های مصاحبه خود را انجام می‌دهد و می‌گوید: «با توجه به پیشنهاداتی که از باشگاه های مختلف دارم، می توان گفت این سقف بودجه به تیم‌های ایرانی اجازه درخشش در رقابت‌های بین‌المللی را نخواهد داد. ایران بسیار بزرگ است. بسیار قدرتمند است و این بسیار مایه تاسف است که ما ضعف خودمان را نشان بدهیم. در دقیقا نقطه‌ای که قدرتشان را از نظر سرمایه‌گذاری به رخ می‌کشند.» 

2029175

سرمربی سپاهان در ادامه به قدرت فوتبال ایران اشاره می‌کند و تاکید دارد که برای برون رفت از شرایط موجود باید فکری اندیشیده بشود: «چیزی که من فکر می کنم باید به تصمیم برسیم که تیم‌های ایران باعث غرور و خوشحالی مردم بشوند. می دانید که در رقابت‌های آسیایی تعداد بازیکنان خارجی را افزایش دادند و باید  فکر کنیم که چطور می توانیم در این تورنمنت یک رقابت برابر را داشته باشیم. چطور لیگ و بازیکنان بهتری داشته باشیم که این لیگ را به بهترین لیگ آسیا تبدیل کنیم.» 

او سپس با تمامی هواداران در فوتبال ایران خداحافظی کرد: «من همه را دوست دارم و باعث افتخار بود که کنار شما بودم. آینده را نمی‌توانم بگویم با توجه به رقابتی که در پیش داریم ولی این مدتی که در کنار هم بودیم خیلی بود.» سرمربی سپاهان سپس با گفتن جمله "ایران یاالله"، خطاب به جامعه فوتبال ایران و تصمیم‌سازان نشست خبری را ترک کرد.

باشگاه سپاهان هنوز به صورت رسمی موضعی درباره خداحافظی تلویحی سرمربی تیم اتخاذ نکرده و باید دید واکنش آنها به این صحبت‌های غیر منتظره مورایس که به طور واضح بوی خداحافظی می‌دهد چه خواهد بود.

نظر شما